CarstenB skrev:Efter jeg har solgt mine mc pickupper, faldt jeg over en ma 2002 i skabet med en bøjet nål - havde ikke rigtig ofret den noget opmærksomhed, men har så læst lidt omkring den, og det viser sig jo at være en lidt interessant pick up, om ikke andet så i US.
Er der nogle af Jer som kender denne her i DK ?
Tænker lidt, at jeg måske skulle få soundsmith til at fikse den - andre forslag ?
/Carsten
ahaaaa - jeg har stadig en Micro-Acoustics, mp-530 hedder den vist, liggende i min skuffe... ja, det var en meget dynamisk lydende p-u, og den fungerede efter det piezo-elektrostatiske princip, såvidt jeg erindrer. Det er jo længe siden, trods alt. Der er nu mange andre gode p-u's på markedet, men jeg mener at huske, at M-A'en var meget "hurtig" i sine transienter - let og løbende. Princippet slog dog vist aldrig rigtig an på det store marked, men det var nu spændende alligevel. Hvad jeg husker imponerede mig dengang, var Sonus Blue - den var også hurtig på anslaget (ja, jeg har også sådan en stadig).Men hvis du kan få re-tippet din en M-A'er til en rimelig pris, så er det værd at prøve... jeg vil nok foreslå en lidt let tonearm...
Bedste hilsener, og "bon chance",
-zaragon-