Skæve SPUer

Analog når det bedst

Skæve SPUer

Indlægaf his067 » man 18. feb 2013 02:20

Jeg har haft en dejligt afslappet weekend. Calexico live i Glasgow i fredags med Thomas, rejse hjem fra Glasgow i lørdags, og så lidt fumlen med stereoanlæg idag.

Som I måske husker, har jeg et Feickert Adjust+ udstyr, som gør det muligt at måle sig frem til den bedste azimutindstilling på pickupper: Jeg fandt for længe siden ud af, at min gamle Jubilee var meget kritisk mht azimut, som Feickert også siger, at alle pickupper er.
Men altså, søndag: jeg har tre SPUer: en GME, en Gold, og så en 90 Anni. Og nu viser det sig, at alle tre (meget præcist og helt ens) skal hælde 3 grader "mod uret", når de ses forfra. Det er godt nok underligt og ser ærligt talt temmeligt skævt ud. Men den er god nok. 3° mod uret!! Alle 3! Sært, godt nok sært (og grimt at se på).
Sådan her ser kurven ud:

Billede

Så hvis der er andre der kører med SPUer, så er der altså ikke andet at gøre end at lytte sig frem, ihvertfald hvis mine tre er represenative (Og det tror jeg de er: de er produceret med knapt ti års mellemrum)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Skæve SPUer

Indlægaf Nilau » tors 21. feb 2013 00:29

Jeg ville straks henvende mig DIREKTE til Ortofon, for at høre hvordan de stiller sig til dine oplysninger...
Nilau

Lokalitet: København Ø.

Tilbage til Grammofoner