På Stumpemarked i Herning. Den stod allerbagerst på en stand og hang sådan på skrå, ovenpå en masse andre ting, hvor der egentlig ikke var plads til den, - men stå lige der, skulle den åbenbart!! Og den blev tydeligvis ikke regnet for noget som helst

Det var så der jeg kom forbi, - men jeg regnede den bestemt rigtig meget

ACOUSTICAL 2800 SG plsp.
Under al skidtet i rigtig fin stand og i original (tror jeg) palisander plint. En 60'er ting, af den absolut bedste skuffe. Den ville for øvrigt have passet fint i 'Slå først Frede' filmene med Morten Grunwald m.fl. Det var lige den tid med palisandermøbler og jeg skal gi' dig.

Jeg har aldrig rigtig lært at holde af Thorens 124 og dens artsfæller. Jeg er mere til Garrard 401, Sony TTS-3000 mfl. og selv om Acoustical 2800 ligner Thorens 124 lidt, synes jeg faktisk, at den er rigtig OK, - specielt i den sorte variant, hvor det der er blankt rundt om pladetall. på min plsp., er sort ligesom resten af overpladen.
Og så var der jo også, ikke at forglemme en
12" SME arm Series II
. . . med lidt ridser her og der, som sikkert kan poleres væk, og et sæt gummibøsninger, der skal udskiftes. Men ellers i rigtig flot stand

Og plinten:
Der er bestemt ikke noget 'rocket science' over den. 12 mm spånplade med palisanderfiner limet på og en alm. krydsfinersbund, som er sat fast med en klammepistol

Jeg har lavet et nærbillede af det skilt, der sidder på plinten. Jeg har forsøgt at finde ud af, hvad logoet skal ligne/symbolisere, desværre uden held. Er der nogen jer, der er klar over det?? Pladespilleren hedder som bekendt ACOUSTICAL, kommer fra Holland og blev solgt af et firma der hed JOBO, - men intet af det, kan jeg få til at passe med det logo skilt og jeg kan heller ikke finde noget på nettet, der kan forklare det.
Og hvad er så
Planen
Ja, planen er, - tror jeg nok lige nu, - at lave en helt ny plint, stadig i palisander og med helt samme udseende som den originale. Eneste ændring er, at den skal laves så meget større, at både armen holder sig indenfor plinten OG at der er plads til at montere et til formålet fremstillet passende låg, med vippebeslag osv. I min Verden, skal en pladespiller altså have et låg!
Er der i den forbindelse nogen der har input til, hvordan jeg forbedrer plinten mest muligt, stadig indenfor det originale design, er I MEGET velkomne, til at skrive løs

Jeg vil forsøge at finde en sort udgave af den afdækning, der sidder lige rundt om pladetall.
Værket skal naturligvis checkes på alle leder og kanter, mht. gangkonstans, hastighed m.m. Det må lige være en opgave for Henrik

Armen skal gøres helt i stand, med nye gummibøsninger osv.
Og så har jeg en ide om en anden plademåtte, i et lidt strammere design. Og ligeledes 4 lave runde cylindriske ben i alu/forkromet og en ditto pladestrammer, - men i samme design.
Det tror jeg nok, at det er det jeg har tænkt

Og hvor lang tid, det så tager?? Jah formentligt til jeg engang er færdig, - jeg har jo en meget veludviklet tålmodighed

Input af enhver art er meget velkomne

Vh/
Harvey