Hej med jer.
Efter mange år som trofast B & O sluttresser-mand, er jeg nu "kommet til" at købe en gammel drøm.
Nemlig en virkelig flot (smukt, smukt design i min verden) Telefunken w250 i umiddelbart flot stand. Den har ikke store brugsspor, men
bære dog præg af at have stået på loftet i en årrække. Umiddelbart kører motor, hastighed osv. som den skal. og der kommer lyd ud af både pickup (Shure m75B vintage) og udgang.
Bøvlet kommer ved både den manuelle og automatiske start og stop, samt er jeg ret usikker på generel justering/ ophæng, og om de mere avancerede funktioner (flere lpër af gangen i kø, osv) virker.
Jeg ved det er et meget avanceret værk i forhold til samtidens andre modeller. Men der er leveret en del originale reservedele med også, så tror jeg er godt på vej.
Det skal sige at med mit øje ser indmaden ud til at være i aldeles glimrende stand.
Da den har ry for at være lidt af en omgang, rent mekanisk, så har jeg brug for gode råd til en ordentlig reperatør i København, til en gennemgang og en justering. Hvem kan i anbefale? Har før været igennem både Finn's radio og TV og JA-Radio, men har ikke haft de bedste oplevelser nogen af stederne