Jeg har en gammel Ortofon 10 mc supreme, Den lyder godt, men jeg har på fornemmelse, at den urde blive skiftet ud. Først prøvede jeg med Ortofon mm blue, den er nogenlunde ok, men jeg har problemer med discounten, men bare på nogle plader. Nu har jeg købt mig en Ortofon quintet blue, den er altså MC.Jeg var meget spænt at prøve den, men med en gang ver der problemer med discounten! den klarer simpelthen ikke nogle toner. Den lyder forferdeligt. endnu en gang tilbage til den gode gamle udslidte 10 mc supreme. Jeg lægger skylden på min tone arm. AS 212 MK II Ortofon. Den har problem med at klare de 9 gram som pickuppen vejer, så jeg har levet en ekstra vægt. En anden forklaring, som jeg har, er, at min gamle 10mc supreme ikke har problmer med de toner, simpelthen fordi den ikke er der, på grund af slitage. Pladespilleren er Luxman pd 300. Jeg har ikke forstand på pickupper eller pladespillere, så jeg håber ad få en del gode råd

Skulle jeg hellere have købt en quintet Black? eller skulle jeg skaffe mig en ny arm?
Takk
Jógvan