Eftersyn af Pickup

Analog når det bedst

Eftersyn af Pickup

Indlægaf csso » søn 9. aug 2015 08:43

Hvor får man efterset sin pickup? - jeg har en fornemmelse af, at min er ved at være slidt, men vil gerne have syn for sagen.

Det er en Ortofon SPU Royal N.
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Eftersyn af Pickup

Indlægaf his067 » søn 9. aug 2015 09:11

csso skrev:Hvor får man efterset sin pickup? - jeg har en fornemmelse af, at min er ved at være slidt, men vil gerne have syn for sagen.

Det er en Ortofon SPU Royal N.

Med mindre den lyder underligt og sporer dårligt (mindre end 60µ) så skulle den være fin.
BTW, købte jeg min SPU Gold for 50 GBP af en mand som troede at den var defekt. det var den bestemt ikke, men det tog mig en halv time at rense en klump vinyl som sad omkring diamanten af. Nu har jeg så en temmeligt vellydende SPU som jeg købte for en slik.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf csso » søn 9. aug 2015 09:25

Jamen det kan da godt være tilfældet her også.

Jeg har kun brugt en pickup børste - hvordan renser du den?
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf his067 » søn 9. aug 2015 11:51

Jeg brugte en af Ortofons kulfiber pickup børster og Audio Technicas rensevæske (og---vigtigt--et USB mikroskop til at se resultatet. Jeg havde en aftale med vores Biologi-institut om at bruge et af deres stereo-mikroskoper, men det blev ikke aktuelt). pas på at du ikke får rensevæsken in i ophænget (ved at rense PUen 'på ryggen'). sørg for at pickuppen vender nedad...
et alternativ er en AT (eller AM) elektronisk rensebørste.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Tilbage til Grammofoner