Tråden her oprettes på ny - blot som sin egen tråd under Grammofoner. Jeg har skrevet løs i TD-124 minitræf-tråden - og efterhånden syntes jeg, at jeg gav min egen nyerhvervelse for megen plads i forhold til trådens oprindelige formål - nemlig at dække mini-træffet hos X-ray i september 2015.
Admin har lovet at sætte hidtidige indlæg, der handler om denne pladespiller og spinn'off's heraf over i denne tråd.
Jeg håber at mange vil følge tråden og deltage livligt, indtil vi synes, at den ged er barberet

Vh
Freddy
_________________________________________________________________________________________________
Midt i al denne TD-124-virak, så skete der dét, som kan gøre mig "metafysisk" eller overtroisk - troen på, at der er mere mellem himmel og jord og alt det der: En "ny" TD-124'er (Beogram 3000) er kommet til siden vi mødtes

En samarbejdspartner i forbindelse med mit arbejde var på besøg på mit arbejde for 4-5 måneder siden - og vi fik en snak om løst og fast - og samtalen faldt (faktisk helt naturligt

Der er så gået ca. 4-5 måneder siden denne samtale og torsdagen efter vort træf i Glostrup - fik jeg en SMS af ham, hvor han spurgte mig, om jeg ville købe - og hvad jeg ville give for den.
Vi SMS'ede lidt frem og tilbage og landede på et sted, hvor både han og jeg var glade. Vi aftalte tidspunkt for levering og betaling.
Jeg fik den så hjem og kunne tage den i øjesyn. Og...den er flot

Historien på dette er, at netop denne pladespiller har stået hos B&O i pick-up udviklingsafdelingen til testkørsel af pick-up'er i en årrække. Faderen var ansat til bl.a. vikling af de fire meget fine spoler i PU'en. Herefter har B&O skiftet ud i test-maskinparken og denne pladespiller var så engang i ca. 1978 - 80 havnet hos den nuværende sælger /min samarbejdspartner, som har brugt den regelmæssigt siden - dog angiveligt ikke de sidste ca. 10 år.
Dette synes jeg er en god vintage-historie.
Er nogen interesseret i serienummeret på denne fætter, så er det #79687 - altså en relativt sen én.
Spinn-off = 55 sek
Motoren kører 100% lydløst - altså ingen selv stille hvislen - hastighed er helt stabil
Hvad skal der ske nu:
Låget skal have "turen"
Rengøring/pleje/vedligehold/justeringer a la Fredmarantz

Olie + voks til træværket
Mangler:
Et originalt "Beogram 3000" skilt til fronten af kassen
2 dutter til oversiden af kassen til at holde låget i position
4 nye mushrooms
et SME hus af nyere dato (altså ikke noget med "Ortofon/Shure/Elelr SME skrevet på hævet logoplade.
Har nogen noget af dette, som de vil/kan sælge til mig, så giv endelig lyd

NB:før kørsel med strøm smurte jeg motorlejer og spindelleje (som var helt tørt) op - med den olie, som man kan bestille til lejer nede i Schweitz - den i injektionssprøjterne til alt for mange penge - og som åbenbart SKAL holdes tilpas hemmelig.