Et spørgsmål om MMC

Analog når det bedst

Et spørgsmål om MMC

Indlægaf his067 » lør 16. apr 2016 16:56

Jeg købte for en lang tid siden en B&O MMC2 med en lidt skæv nålearm (dvs. nålearmen (som er en boron-stav) er lige, men den sad lidt skævt: sådan en tre-fire grader til venstre for 'ligeud'). Før der er nogen af jer der tænker på at sætte det store *piccc* op skynder jeg mig at sige at Af gode grunde (se nedenfor) kan jeg ikke vise et billede.

For et par uger siden tænkte jeg så, at jeg ville bruge Captain Phønix' ide med at dryppe en smule Lacrosse Rubber Conditioner i ophænget med en lille tandstikker og i den forbindelse skubbede jeg lidt til nålearmen. Og, Vupti....nu er den så lige igen.
Jeg har ikke nogen Beogram for tiden, så jeg undrer mig om den egentlig er 'kureret' nu. Sidder der ikke en lille fjeder i enden af sådan en karl, som jeg måske har revet over?

Så jeg tænkte om ikke vores 'hive-mind' kunne komme op med et 'eksploderet' billede af en MMC-pickup? Det ville måske opklare mysteriet.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Et spørgsmål om MMC

Indlægaf jan_stevns » lør 16. apr 2016 18:20

Fundet med google på 0.1 sekund :)

mmc_pickup.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns

Indlægaf Hackenberg » lør 16. apr 2016 19:40

Du må mene en MMC20CL (d.o.). MMC2 har ikke boronnålearm men safir. I alle tilfælde er der ingen fjeder men en lille gummifatning. Nogle MC'er har en tråd men ikke denne MI-pickup.
Har brugt samme metode med godt resultat så den virker sikkert til UG.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf his067 » lør 16. apr 2016 19:43

Nah, det er en MMC2, det var bare mig der ikke så ordentligt på den.
Men det betyder så at jeg har 'skubbet den på plads'?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlægaf Hackenberg » lør 16. apr 2016 20:19

Yep!
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf his067 » lør 16. apr 2016 22:06

Det var så et godt køb: jeg tror jeg betalte 350kr for den.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Tilbage til Grammofoner