af spuncut » ons 12. okt 2016 23:49
Min TD160-tallerken har drejespor om det gælder for alle Thorens-tallerkener aner jeg ikke, men de bør i al fald fjernes før at man forsøger sig med polering og det klares bedst med smergellærred. Ligeledes hvis overfladen er kraftigt oxyderet og ujævn bør den slibes glat med fint smergellærred. Selve poleringen foretages bedst med en polerskive:
polerskive-200mm.jpg
Som monteres på en medium til kraftig bænksliber.
Mindre polérskiver findes også til vinkelslibere.
Polérskiven skal under poleringen holdes rimeligt mættet med polérvoks, til aluminium og støbt letmetal vil jeg anbefale den hvide type voks:
polervoks.jpg
Herefter er det bare på med arbejdstøjet, hansker, emnet bliver meget varmt, og beskyttelsesbriller fordi det sviner som bare pokker. Udført korrekt bliver emnet lige så blankt som god fornikling.
Efter denne grundpolering kan der foretages vedligeholdelsespudsning med Autosol. Jeg syn's at lakkering ødelægger resultatet, men det er min holdning.
Hilsen en gammel motorcykelgejler
Henning
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS