Hej jeg er nyt medlem og håber på jeres gode råd og hjælp til at genopdage vinyl oplevelsen.
For mange år siden var jeg heldig atvære underbo til en gut det brugte megen energi og penge på ordentlig grej. Kan svag huske et par enorme Krell monoblokke og andet udstyr der fik en nyuddannet pædagog til at savle. Siden hen har jeg ikke haft mulighed for og råd til at dyrke den spæde interesse for god lyd. Så kom man lidt op i årene ungerne næsten fløjet fra reden såh......
Nå men for nydelig stødte jeg på en pladespiller på en online auktion og bød på den. Den lignede noget jeg havde set før.
Kørte til eftersyn og konstaterede en nydelig Thorens td160 super i en udemærket stand og en for mig på det tidspunkt ukendt arm. Nå men stor var lykken da jeg"vandt" auktionen og fik henten den og et stk Sentec pa8 og sc 8. Sidst nævnte mest fordi jeg engang var den lykkelig ejer af samme sæt dog med opgradere kap. bank der fyldte mere en en selv forstærkeren. Så ud som moonbase Alpha møde med Victoriansk industrimangmat..
Ved nærmere eftersyn og google fu har jeg fundet ud af at den er monteret med en Mørch arm dp 6 og Ortofon bronze.
Har jeg gjort et godt køb/fund.
Hvilke tiltag kan anbefales om så er der lige spørgsmål om højtalere, har lidt kig på et par Infinity RS5001.
Håber i tager godt i mod mig