JVC JL A40 Pladespiller, indstilling af tonearm

Analog når det bedst

JVC JL A40 Pladespiller, indstilling af tonearm

Indlægaf Kody » ons 14. dec 2016 14:20

Hej

Jeg har købt en gammel brugt JVC JL A40 fra 1977, som jeg har skilt af og renset. så langt så godt ;-)
Nu er jeg kommet til opstæning af tonearmen (den gamle origionale). Jvf. manualen, har jeg justeret højden fra pickup til plade til 6mm, når den er løftet op af bærearmen. Mit problem er at når jeg flytte pickuppen mod centrum, bliver denne afstand mindre og mindre, ved pladeudløb er højden kun ca. 2mm. Er det normalt. Synes ikke jeg har mulighed for at justere det.

Mvh. Martin
Kody

Lokalitet: Holstebro

Re: JVC JL A40 Pladespiller, indstilling af tonearm

Indlægaf Helikon » ons 14. dec 2016 17:56

Det er vel ikke bærearmen der er blevet skæv?
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf Kody » ons 14. dec 2016 18:04

Helikon skrev:Det er vel ikke bærearmen der er blevet skæv?

Tror jeg ikke. Jeg tog pladetallerkenen af og målte efter uden bærearmen støttede. Det var samme problem, 2-3 mm lavere tættest mod centrum.

Tak for input

Mvh. Martin
Kody

Indlægaf Helikon » ons 14. dec 2016 19:06

Kody skrev:
Helikon skrev:Det er vel ikke bærearmen der er blevet skæv?

Tror jeg ikke. Jeg tog pladetallerkenen af og målte efter uden bærearmen støttede. Det var samme problem, 2-3 mm lavere tættest mod centrum.

Tak for input

Mvh. Martin

Hej Martin
Der tabte du mig. Hvis ikke armen støtter på noget (bærearmen), hvordan får man så et pålideligt måleresultat, uanset om der er tallerken på eller ej?
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf Kody » ons 14. dec 2016 19:12

Hej

Ved heller ikke hvor præcist målet er. Jeg lader bare armen droppe til den selv holder, herefter måler jeg til bunden hvor tallerkenen sad, det giver vare en indikation af at målet bliver mindre mod midten, med eller uden bærearm
Kody

Indlægaf pqrannes » ons 14. dec 2016 23:22

Kody skrev:Hej

Jeg har købt en gammel brugt JVC JL A40 fra 1977, som jeg har skilt af og renset. så langt så godt ;-)
Nu er jeg kommet til opstæning af tonearmen (den gamle origionale). Jvf. manualen, har jeg justeret højden fra pickup til plade til 6mm, når den er løftet op af bærearmen. Mit problem er at når jeg flytte pickuppen mod centrum, bliver denne afstand mindre og mindre, ved pladeudløb er højden kun ca. 2mm. Er det normalt. Synes ikke jeg har mulighed for at justere det.

Mvh. Martin

2 mm forinden synes at være nok, hvis ellers armen hænger frit. Den burde i min optik trykke/veje lige så meget ved 2 mm. frigang som ved 6 mm.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Tilbage til Grammofoner