Jeg er lidt i vildrede her. Jeg har et setup jeg elsker, det lyder godt, det er vintage og det passer sammen - ergo behager det også min indre æstetiker.
Alt i alt burde jeg jo være en meget glad mand; jeg har et setup jeg er glad for og som fungerer upåklageligt.
Jeg har så opdaget ét ret usædvanligt problem, nemlig at de nye 180g vinyler jeg køber ikke passer på min pladespiller. Hullet i vinylen er ikke stort nok til "pinden" i midten på pladespilleren - er sikker på at der er et mere præcist term herfor, men mon ikke I ved hvilken jeg taler om.

Jeg har før købt nye vinyler, og med nye mener jeg albums der ikke har nogen grund til at blive udgivet på vinyl, og disse har jeg ikke haft problemer med. Men jeg er begyndt at købe lidt Jack White, Black Keys, etc., jeg gerne vil have i min samling. Men her er hullet i vinylen for småt til "pinden" på min pladespiller.
Jeg har testet disse vinyler på en nyere USB pladespiller og her er der intet problem.
Dette går mig virkelig på nerverne, da jeg ikke ønske at udskifte min pladespiller eller begyndte at eksperimentere med at bore et større hul i vinylerne. Skønt jeg kan blive nødsaget til at overveje én af de nævnte "løsninger". Hvis ikke der forfindes en tredje udvej.
Men det undrer mig oprigtigt, ud af de 300+ vinyler jeg har, er det første gang jeg har oplevet ovennævnte problem. Burde "pinden" på en pladespiller samt hullet i en vinyl ikke have et universalt mål? Det forkommer mig meget mystisk.
Jeg håber I har nogle guldkorn til mig her, da jeg er på bar bund.
Takker på forhånd.
Alt det bedste herfra
Stefan