Tak for det, så lidt spændende ud, så jeg bød på den og fik den til 425kr. så nu må vi se hvordan den spiller, om ikke andet kan den da stå på hylden samen med de andre. Forskellige meninger om hvordan sådan en spiller kan jeg se på nettet.
Mit engelske er ikke for godt, så jeg håber jeg kan få lidt hjælp her, jeg er stødt på et par ting der undrer lidt. Jeg tror jeg har styr på antiscate indstilling efter det jeg har kunnet finde om nålen Shure N91ED.
BIC antiskate.JPG
BIC antiskate 3.JPG
Jeg er lidt i tvivl om hvad det A og M betyder, jeg tror det har noget med vinklen på nålen at gøre, men hvordan skal det gøres?
BIC antiskate 1.JPG
BIC antiskate 2.JPG
BIC Shure (1).jpg
BIC Shure (2).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Nej, du skal stille dem i 'Man' stillingen med den knap der kan skydes imellem 'Off', 'Man', '1', '2', osv. Derefter kan du sætte pick-up huset i den rigtige højde.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Nå ok, men den "skyder" der sidder på PU huset (forrest på tonearmen) der kan skubbes til A eller M, hvad er det til? På det nederste billede står den på A og på det anden øverste står den på M.
BIC Shure (1).jpg
BIC Shure (2).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af GSmed tirs 28. feb 2017 00:02, rettet i alt 1 gang.
Jeg tror ikke den kan vendes, det er en Shure N91ED der står noget om "manuel" og "auto Selector" længere oppe i figur 7 og 8, men er ikke så god til engelsk.
BIC Shure (3).jpg
Jeg tror der er 2 settings for pickup vinkel. Manuel er ved single play, manual operation. Automatic er hvis du bruger den som changer, og den skal spille flere plader stacked.
Så fik jeg strømforsyning til den og repareret stikket så nu spinder den, den kører meget lydløs og spiller faktisk ok, den skal dog have den store rense tur, der er en arm der er irret i et leje, så den kører ikke selv retur når den har spillet pladen.
BIC 960 Mini (1).jpg
Efter lidt brug kørte den meget svingende i hastighed og kan ikke selv køre retur når pladen er spillet færdig, nu kører den som den skal efter en grundig rengøring og smøring.
Small (1).jpg