Jeg er ny herinde, og har lige genoptaget min romance med godt Hi-Fi grej, efter længere tids pause.
Jeg spiller snart igen, på min Thorens TD321, med Mørch up4 imp. og Ortofon, gennem Luxman M-120a-
C-120a og MÅSKE Kef c-60/Yamaha nsw-1 sub.
Sagen er at de gode folk hos Audio Consult i Aalborg har fixet og justeret pladespilleren og er igang med at
rense forstærkerne efter 6-7 års garage ophold. Jeg krydser så fingre for at mine Kef har overlevet, men hvad er egentlig oddsene, efter ialt 30 år? De spillede upåklageligt for 6 år siden, men jeg læser ofte om folk der skifter
ophæng på basser,og om diskanter der dør, efter kun 10-15 år. Ophængene ser ud som de altid har gjort, men hvis det nu viser sig at de lyder skidt, skal jeg ud og investere, da der ikke er fornuft i at bruge for mange penge på
en af Kefs mere jordnære højtalere fra `80-`83. Skal dog siges, at de med dybbassen skåret af sub´en, løfter
sig 2 klasser i forhold til lyden uden. Alligevel ærger jeg mig over at jeg solgte mine 105.4 til en kammerat, det var noget der duede

Jeg har kigget på Monitor Audio SR-6 silver, Yamaha ns-777, og diverse Kef, bl.a de 104.2 der desværre geografisk er ca. 1000.- væk(Aalborg-Nakskov-Aalborg). Jeg har dog ikke fulgt med i
hvad der er kommet af godt grej siden 1990, så her håber jeg lidt på jer, også selvom I måske skal udenfor vintage kategorien...
Som I kan høre er jeg nok lidt til den lidt varme, engelske lyd, og hører mest rock(ikke heavy) blues og det (meget)lidt jazzede.
på forhånd tak!
Sonny
btw; hvad er rekordlængden for et "jomfru-indlæg"???