Alternativer til DIN højtalerstik

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Alternativer til DIN højtalerstik

Indlægaf Tonni » tirs 17. nov 2015 06:46

his067 skrev:
dfms skrev:Og nu er B&o 5000 jo ikke verdens mest sjældneste forstærker.

Nej det er den jo ikke, men siden jeg var en om ikke lille, så dog mellemstor, dreng har jeg synes der ikke fandtes noget der var smukkere i HiFi-verdenen, så jeg er glad for at have den sammen med den tilhørende Beomaster 5000. Og en dag tager jeg mig sammen og prøver den af op imod mine Radford forstærkere på mine Quad ESL63......

Arme Beomaster! - Den skal godt nok tidligt op, for at være med der!
Men hvad med at trække et par højttalerkabler ud af et ventilationshul eller to, og så montere hunbananer på dem?
På den måde kan du undgå konstruktive ændringer, og samtidig tillempe en god lydmæssig læsning. - Der er jo huller lige ved siden af.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf his067 » tirs 17. nov 2015 09:28

Det havde jeg jo ikke tænkt på....tak for ideen! :thumbsup:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Tonni » tirs 17. nov 2015 09:50

his067 skrev:Det havde jeg jo ikke tænkt på....tak for ideen! :thumbsup:

:cool1:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf rip59 » tors 3. dec 2015 00:55

Jeg arbejder til dagligt med mere moderne PA udstyr. De sidste ca 10 år har jeg kun brugt én slags højttalerstik, til store som til små højttalere, Speakon. De mindste PA systemer, op til ca 150w, bruger normalt jack 6.3 stik, men lige så snart sådan en enhed der bruger dem kommer på bordet, af den ene eller den anden grund, så skiftes de ud til Speakon, det holder bare SÅ meget bedre.

Speakon stik fås med 2 eller 4 ledere. For dit vedkommende kunne du så nøjes med 2 stik med 4 ledere på din B og O, et til højtaler par A og et til B, skal du ikke bruge B så kan du nøjes med et stik.

De er utroligt stærke og nemme at bruge og montere, holdbare, jeg har en installation med 6 udendørs højttalere (horn på en sportsplads) som bruges 3-4 weekender om året, resten af tiden står kabinetstikkene åbne udendørs, OK, jeg har da forsøgt at have dem under tagudhæng og sådan, men flere af den sidder helt ubeskyttet. Det kan de bare holde til, ikke noget problem heller med kontakt når de så skal i brug, de virker bare altid.

Til HiFi brug kan man pludselig nøjes med ét stik selv om man kører Bi-Wire. Jeg har ikke set hunstikkene som andet end kabinetstik endnu, for ellers synes jeg idén med at trække et par kabler ud gennem udluftningshullerne lyder rigtigt smart. Det værste i mine øjne er så tilgengæld bananstik, kabler der falder ud, kabler der kortslutter osv.

Billede

Rip
Tannoy SGM 1000, Fostex 2418b, Denon POA-3000, Yamaha C2a, Denon DP-75, BS Monitor III.

Loudness contour? Tannoy's don't need no steenking loudness contour!
rip59

Lokalitet: Skåne, Sverige

Foregående

Tilbage til Andet vintage-udstyr