har lige checket service manualen yderligere:
Der er nævnt 4 lamps i forb. med skala og metre: V001, V002, V003 og V004. De 2 første til Dial(skala) og de 2 sidste til Meter. ALLE ER OPGIVET TIL 8V 0.2A Så hvis øvrige dele til skalalyset er OK, så er det i min Verden det du skal bruge, når du gør i stand. Pærerne kan købes ved CAS i Tyskland på ebay, der har jeg fået dem tidligere. Det kunne være disse, men check det lige inden bestilling.
http://www.ebay.de/itm/Marantz-Lampen-l ... 588a514219
Der står intet i manualen om, at det skal være blue tinted pærer, - men det udelukker jo ikke, at der oprindelig fra Marantz alligevel er sat sådan nogle i, eller at der er sat nogle i siden

Ved farvning af pærer, har jeg valgt at bruge det produkt, der er lavet til det, af hensyn til varme bestandighed også på sigt og transparens, det er det, der er rigtigt for mig. Hvilke løsninger andre finder, er naturligvis op til den enkelte, men et neglelak produkt tror jeg ikke er egnet, pga. manglende varme bestandighed.
Ja, - der er ikke altid nemt at restaurere, selvom man måske gerne vil gøre det helt rigtige!

VH
Harvey