his067 skrev:Så hvis min forforstærker har en udgangsimpedans på 2 KΩ (min Woodside har højeste Zo 2.1 kΩ, laveste Zo 1,7 kΩ), og total kabelkapacitans er 2000pF (10 meter @ 200pF) så er afskæringsfrekvensen omtrent 38 Khz?
spuncut skrev:Jeg kommer sq lige til at spørge ind til den der om det indbyggede diskanttab ?
Tænker du på en eventuel induktiv udgangsimpedans ?
his067 skrev:Jah, du har ret: det er ret højt. jeg bruger TCI Viper kabel og syntes at kunne huske 160-180 pF/m. Men nu har jeg checket og de opgives til 66 pF/m som jo godt nok er væsentligt lavere.
Så regnestykket ser sådan ud: 1/6.283185307*2000*0.000000000660=120572 Hz ?
Så altså knapt 120 kHz?
(jeg må indrømme at hovedet svømmer når jeg ser så mange nuller: i min metier som historiker runder man gerne af)
mcs_5 skrev:spuncut skrev:Jeg kommer sq lige til at spørge ind til den der om det indbyggede diskanttab ?
Nej, jeg mener hvis forforstærkeren er flad fra DC til lys, skal du kun bekymre dig om kablet. Hvis forforstærkeren derimod er f.eks. 1dB nede ved 20kHz, skal du lægge det til kablets dæmpning.
Og det med 60 ohms buffer lyder som en glimrende idé.
Mikkel
spuncut skrev:mcs_5 skrev:Til His067
Prøv at kaste en 2nF over udgangen....ka' du høre forskel ?
MVH spuncut
spuncut skrev:mcs_5 skrev:spuncut skrev:Jeg kommer sq lige til at spørge ind til den der om det indbyggede diskanttab ?
Nej, jeg mener hvis forforstærkeren er flad fra DC til lys, skal du kun bekymre dig om kablet. Hvis forforstærkeren derimod er f.eks. 1dB nede ved 20kHz, skal du lægge det til kablets dæmpning.
Men det er jo så ikke kablets skyldog et 1ste ordens filter med en overgangsfrekvens på 20kHz er der ikke mange der kan høre, jeg ka' i al fald ikke.
Og det med 60 ohms buffer lyder som en glimrende idé.
Mikkel
Til His067
MVH spuncut
[/quote]spuncut skrev:
Til His067
MVH spuncut
Tilbage til Andet vintage-udstyr
Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster