Okay, så har jeg lige kigget service manualen lidt overfladisk igennem for at skabe mig et nogenlunde overblik over "det hele"..
Jeg faldt over denne illustration der viser hvordan båndet skal kører over hovederne og hvilke skruer der skal justeres for at flytte på dem. Og hvis man nu skal tage denne tegning for gode varer, og tolke den helt slavisk. Ja, så vil jeg da mene der er forskel på mit optagehovedes placering:

..og figuren tage fra manualen.

I min egen naive konklusion, ser det ud som om at optagehovedet simpelthen er blevet flyttet for langt "ud" på båndet, og at hele "optage fladen" på hovedet simpelthen ikke er i kontakt med båndet.
Håber dæleme det giver mening, da jeg overhovedet ikke er sat ind i terminologien.. Men giv jeres mening. Ellers vil jeg forsøge mig med Tube Manias foreslag, og hvis det ikke virker, skal jeg nok lige have lidt hjælp til at lokalisere det print hvor BIAS skruen sidder. Fordi det skal jo fikses, og jeg synes indtil videre at det er en ret interessant måde at lære en masse om hvordan sådan en krabat virker!
Mvh.
PS: Man kan klikke på billederne, og man kan endvidere få det endnu større inde på imageshack. Jeg ville helst ikke uploade nogen kæmpe billeder og ødelægge sidens format..
PPS: Nu ligner det bånd der sidder i godt nok lort.. Med grimme pletter og slid, men det er altså men det er altså en gammel indspilning af Kind of Blue, der skal jo trods alt høre musik selvom det ikke er helt optimalt

Senest rettet af Chaize ons 29. sep 2010 19:16, rettet i alt 1 gang.