kj2005 skrev:Jeg kunne godt tænke mig at teste dem i min Leak Stereo 50-60 kopi hvor der i øjeblikket sidder 7581a / KT66 med en anodespænding omkring 410-415VDC...det må 6P3S kunne klare![]()
Ja, vi må håbe du ikke bliver hentet af russerne eller CIA for spionage....dokumentet ser ud til at være fra 1952-53 så det går nok an at vise det.....
![]()
Mvh. Kim
Hej Kim,
Nix, den går ikke.
Din Leak-kopi er antagelig Ultra-Lineær hvilket indebærer, at G2 har samme DC-niveau som Anoden.
Når vi er så langs oppe i forsynings-spænding, går det HELT sikkert galt.
Efter min mening går det præcis lige så galt med 6L6 & 6L6G, hvis du prøver, så lad være med det.
Heller ikke nyere rør, som f.eks 6L6GC, har det godt i U-L kobling med høj G2 spænding.
Jeg synes, man skal ned omkring 275V i forsynings-spænding før, en 6L6 variant er glad i U-L kobling.
Bare rolig, CIA har for længst givet op.
Da de oplevede, hvordan jeg foldede mig ud i mine unge dage, hvor jeg arbejdede for USAF 4684th. Air Base Group, kapitulere de på stedet

Rørene er pakket, i autentisk indpakning, om end ikke i originale æsker, og med lidt ekstra i posen, så jeg siger "Ja Tak" til dit bytte-forslag.
Mvh,
/Torben