Arena T 9000.

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Arena T 9000.

Indlægaf kjær » man 18. jul 2011 14:57

Hej, jeg er - eller rettere - var den lykkelige ejer af ovenstående berømte radio fra 1969 fra Horsensfabrikken - inden branden.
Har arvet den for et par år siden sammen med et sær fantastiske JBL L99 - efter min far, og kender således lyden rigtig godt, da anlægget blev 'luftet grundigt igennem' i mine yngre hjemmeboende dage. Købet hos Fona i 1969, der dengang lå lidt højere oppe ad strøget i Kbhvn. og sat på loftet engang sidst i 80'erne af uvisse grunde.

Efter en mekanisk rensning, nye lytter og et par nye transistorer, ordnet hos specialforretning i Vanløse, spilede den fantastisk igen. Først på et sæt nyere JBL studiomonitorer 4412A. Men da kantophænget på disses basser smuldrede forrige år og efter mine gentagne reparationer, der nu ikke længere holder, skiftede jeg over til de gamle JBL. De lød anderledes, måske mere ørevenlige, og de var stadig helt på toppen!

Men, men... for et par måneder siden, midt i en CD med klaver, sagde venskre kanal blot et højt og vedvarende brum.

Har nu fået diagnosen fra en ekspert i reparation af high end-udstyr: Venstre udgangstrans'er incl. 2 driverdittoer er stået af af ælde.
Eftersøgningen gik igang, og først via en af de gamle radio-drenge fra Horsens: Ingen RCA-tran'ser på lager mere. Kig på nettet, anbefalede han.
Udgangstrans: RCA 40411 fandtes, som muligvis er kopier findes. Men de 2 drivere: Nej, desværre! Gamle lagre blev set igennem, og der blev fundet én, men der skal 2 til et sæt...
Så nu står den her på gulvet og venter på et mirakel...

Er der derfor nogen der ved, om og hvor brugbare transer kan fås? Kunne være rigtig sjovt at få liv i denne på et tidspunkt 'verdens bedste' receiver'.

Mange hilsner
Finn
kjær

Re: Arena T 9000.

Indlægaf Fredmarantz » man 18. jul 2011 14:59

Kunne være, at Tube mania fx skulle ind over her? - måske han kunne hjælpe - eller ved ét eller andet?

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Tube mania » man 18. jul 2011 16:41

Jamen det gør jeg da...den kan nok ikke lide klaver :ide: ...jeg monterede DC detektor i min for jeg ville ikke risikere den skulle brænde mine vidunderlige Rectilinear High Boys af ;)

40409 og 40410 kan erstattes af disse..2N5320 , 2N5322...
Jeg fik nye udgange til min (2N3773) via http://www.el-supply.dk/ ...de var gode nok.
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Indlægaf kjær » man 25. jul 2011 00:57

Jamen tusind tak for tipsene, som jeg straks vil gå videre med...
mvh
finn
kjær

Tilbage til Andet vintage-udstyr