tctla skrev:Efter Hennings kommentar om Teisco's fejlbehæftede diagrammer, kiggede jeg lige CM50 diagrammet efter.
Ikke sådan, at alle fejl nødvendigvis er fundet, men en grim een springer i øjnene, og hvis du forsøger at genskabe forstærker kredsløbet med denne fejl inkluderet, så skal du venligst ikke bruge mine 6L6'ere som prøveklud.
Mvh,
/Torben
Ha ha, nej så kommer der s.. ikke meget negativ spænding til gitrene
...jeg har afleveret CM 45 forstærkeren til ham der ikke kunne reparere den....jeg har ikke meget check på guitar amps, men den spillede da jeg var færdig.... jeg havde sat en rca phono bøsning i kabinettet og fundet en signal indgang på driverprintet ca midtpå.
....den første halvdel af printet med reverb og andet havde et hav af afbrudte kobberbaner.....baner afbrudt ved at kradse i pertinax printet. Uanset hvad jeg forsøgte drænede begge rør (mest det ene) min negative spænding....så selv om jeg satte gitterspændingen højt til ca - 28V ved ca 450V som var +B , dalede den negative spænding ganske langsomt. De rør var færdige, og kunne ikke tåle 450V på anoderne( ved ikke om de nogensinde var tænkt til så høj spænding?) Selve forstærkeren indeholdt for mange dårlige komponenter. og det ville blive meget dyrt at renovere den...ikke noget for mig.
Jeg vil rigtig gerne have dine to brugte 6L6 som testrør....nu er det anden gang jeg mangler dem

..skriv lige hvad du ønsker retur for de to rør?
Jeg ser frem til at få din datter's telefon nr. og adresse i Wallbye d. 2. december

Jeg har lige fået en B&O type 610 til renovering i palisander, den med sort forplade til export .....nej hvor er den nice synes jeg
Mvh. Kim