Nyt udstyr købt på auktion

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf Lasse » ons 12. okt 2011 22:51

Hej,

Jeg er forholdsvis ny og uerfaren i vintage verden. Har haft et par JBL 4410 i ca 10 år og for ca et år siden købte jeg så en accuphase e303 til at drive dem. Jeg betalte 2500,- for den via DBA og den har virket upåklageligt uden nogen form for rens eller rep. Det lyder virkeligt godt sammen og jeg nyder dem sammen hver dag.
Så skete der det at jeg fik et tip om at der var en accuphase magen til på en auktion for et dødsbo. Eftersom jeg er meget glad for min accuphase følte jeg mig fristet til at adoptere endnu en. Jeg har dog ikke haft tid til at tage forbi og tjekke stand og funktionalitet. Jeg har dog været i telefonisk kontakt med en bekendt fra auktionen som fortalte mig at det drejer sig om en samling hifi fra en samler hvor udstyret generelt er i god og velholdt stand men at de ikke yder nogen form for garanti på udstyrets funktionalitet. Så det endte med jeg bød med hjemmefra via nettet uden at være 100% sikker på om det jeg bød på virkede.

Jeg bød efter planen på Accuen og endte med at betale 1000 kr plus sælar og moms ialt 25%. Nu håber jeg så at den er i lige så god stand som den første jeg købte. Men under alle omstændigheder er det vel altid godt at have en til reservedele tænker jeg.

Men mine køb på auktionen sluttede ikke her. Jeg fik desværre kløe i budfingeren og kunne ikke lade være med at byde på andre af de dejlige sager som var under hammeren. Det endte med jeg købte ialt 3 andre stykker udstyr udover Accuen.

Luxman l-58a til 800 kr
Luxman R 1070 til 400
Pioneer SA 9100 til 1300

Nok ikke særligt klogt at købe så meget uden at vide om det virker overhovedet men jeg blev sgu nok ramt af vintage feber. De nævnte modeller er jo nærmest små designmæssige kunststykker og samidig også meget vellydende efter hvad jeg har kunnet læse mig til. Jeg kunne simpelthen ikke lade være men nu bliver det så spændende om jeg har købt katten i sækken eller at det viser sig at være nogen ok handler jeg har foretaget.
Under alle omstændigheder er jeg ved at indstille mig på at få købt et måleinstrument og en ordentlig loddekolbe da jeg nok ikke slipper lige så let som med den første Accuphase. Man kan jo heldigvis finde mange rigtige gode vejledninger rundt omkring på nettet, fandt bla. en vejledning af hvordan men netop kan fixe en SA 9100 fra et medlem fra dette forum, Santashooter, på hifi4all.. :Thumpsup:

Jeg tager ud og henter udstyret imorgen og vender tilbage med en update..
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf eggers » ons 12. okt 2011 23:01

Tillykke med de gode sager til gode priser. Og så lige et…
*piccc*
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Amsterdam
Lokalitet: Amsterdam

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf Fredmarantz » ons 12. okt 2011 23:04

Hej Lasse!

Virkeligt lækkert grej, du har gaflet dig!

Det er bestemt ikke dyrt med de oplyste priser. Faktisk billigt, synes jeg. Det er rigtig gode sager allesammen. Nu må vi håbe, at de kun skal have en mindre og kyndig gennemgang og justering (evt. rengøring?)

Tillykke!

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7442
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf Louis » tors 13. okt 2011 01:28

Fredmarantz skrev:Hej Lasse!

Virkeligt lækkert grej, du har gaflet dig!

Det er bestemt ikke dyrt med de oplyste priser. Faktisk billigt, synes jeg. Det er rigtig gode sager allesammen. Nu må vi håbe, at de kun skal have en mindre og kyndig gennemgang og justering (evt. rengøring?)

Tillykke!

Vh
Freddy


Ja dyrt ville være synd at sige. Den L58a gav jeg gerne det dobbelte for. Dem der har denne har jeg altid været lidt misundelige på, omend det er en grim ting ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf Fredmarantz » tors 13. okt 2011 01:34

hæhæ - Louis! - Det vil med andre ord sige, at du gennem længere tid har gået og været misundelig på R-L-B?? - sådan i dit stille sind? :oops: :D

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7442
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf LarsW » tors 13. okt 2011 10:03

Hej Lasse.

Først velkommen til dette forum og dernæst tillýkke med dine køb på auktionen.
Jeg var der selv IRL og bød da også på nogle de vare du fik :) og jo det er fine ting
selvom Accuphasen har lidt skrammer langs kanten på frontpladen.
Men det havde været federe hvis du havde været der til stede, eftersom man jo ikke
kan se alt på billederne. Specielt tænker jeg på de højtaller der var på auktionen, de
så ikke særlig kønne ud og de fleste skulle laves en del, kun et par fik jeg med hjem som
er i okay stand sammen med "turn arrund" amp. det sidste lot som røg den dag.
Glemte du ikke at nævne, at du fik en Marants sammen med Pioneer sa-9100 med i købet :)
Held og lykke med de ting du købte, håber selvfølgelig at alt virker.

Med venlig hilsen
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf Lars Z » tors 13. okt 2011 10:15

Hold da helt kæ.. for en dynge hifi der var til salg på den auktion. :shock:
Bare man havde vist det. Der var vist en rør forstærker eller 2 jeg godt vile se indenfor i stuen. :Skor:
Lars Z
 

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf Louis » tors 13. okt 2011 11:50

Fredmarantz skrev:hæhæ - Louis! - Det vil med andre ord sige, at du gennem længere tid har gået og været misundelig på R-L-B?? - sådan i dit stille sind? :oops: :D

Vh
Freddy


Hæhæ, jae, lidt misundelig er man vel altid på så fine sager :lol: Årh hva, jeg klager ikke. Men man kigger da med sultne øjne.
--

Må man spørge hvilken auktion det var?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf Marantzman » tors 13. okt 2011 12:40

Tillykke med det flotte hifi kup. Nu bliver jeg da lidt nysgerrig efter at vide hvad det var for en Marantz som der også kom med hjem. Hvor hører man egentligt om den slags aktioner?

mvh
Bjarne
Marantzman
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf Lasse » tors 13. okt 2011 14:34

Tak for god feedback og lykønskninger på mine nyerhvervelser.

@Lars W: Enig , det er selvfølgelig altid federe at være tilstede IRL til en auktion men den kunne ikke passes ind desværre og så er det jo faktisk meget smart at man kan byde hjemmefra via nettet. Og ja billederne siger ikke så meget andet end giver et lille indtryk af det rent kosmetiske. Jeg så godt at Accuen havde lidt småskræmmer på billedet og det er jo en skam for en sådan smuk amp men jeg tænkte alligevel at jeg ville kunne bruge den om ikke andet så til reservedele til den jeg har i forvejen. Mht den Marantz AMP der fulgte med Sa-9100 nævnte jeg den ikke da jeg faktisk ikke aner hvad det er for en. Der var ikke noget model nr i beskrivelsen og billedet er for uspkarpt til at jeg kunne aflæse noget. Det kan være du kan hjælpe med at identificere den indtil jeg får afhentet? Men den ser meget plastic/digital/80er agtig ud så jeg tænker at den ikke er specielt interessant.

Auktionen var hos Københavns Auktioner som fra tid til anden har noget hifi under hammeren..
http://www.kbhauk.dk/
Får først hentet mine køb imorgen - herefter følger uddate og billeder..
TANDBERG, BLIV OVERBEVIST - STILLE OG ROLIGT
Brugeravatar
Lasse
 
Indlæg: 154
Tilmeldt: 03 sep 2010
Lokalitet: Amager

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf LarsW » tors 13. okt 2011 17:48

Hej Lasse.

Jeg tror faktisk, at det er en Marantz PM 630 du fik fat i.
Men kender nu ikke rigtigt til disse PM modeller og hvordan de lydder
og er bygget op.

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf Elway » tors 13. okt 2011 18:29

tillykke - jeg kender kun 1070'eren. Hvis den er i bare nogenlunde stand, er 400 bestemt godt investeret. Skøn lirekasse :cool1:
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 762
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf sommer » tors 13. okt 2011 21:33

:cool1: Heldige asen
Interesserede kan se auktionskataloget her (fra d. 12/10 s 5-6) hvis de vil ærgre sig gule og blå - det gør jeg ihvertfald!

http://www.kbhauk.dk/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=107

Mvh
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf JGreen » fre 14. okt 2011 00:37

Ja Gul og blå plus alle de ander faver i regnbuen også.
MVH J Green
JGreen
 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 04 nov 2010
Lokalitet: Randers

Re: Nyt udstyr købt på auktion

Indlægaf Fredmarantz » fre 14. okt 2011 01:01

LarsW skrev:Hej Lasse.

Jeg tror faktisk, at det er en Marantz PM 630 du fik fat i.
Men kender nu ikke rigtigt til disse PM modeller og hvordan de lydder
og er bygget op.

Mvh.
LarsW


Uden at ville lyde popsmart, så kan jeg kun fortælle, at den pgl. Marantz er ren junk. Bygget af plastic.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7442
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Næste

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 67 gæster