hvad er dette?

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

hvad er dette?

Indlægaf cdp » tirs 19. okt 2021 12:24

Blandt lidt andre sager fik jeg denne " måler " med forleden - der er alarm, int./ ext. temp. føler, variabel Fm-bånd ( eller andet ), variabel dc-volt udgang, og diverse test knapper. Der er ingen info, så lidt tricky... ;)
Nogen der kender den.. ( ps. da apparatet ikke må videresælges, er det sikkert brugt til udvikling e.l )
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: hvad er dette?

Indlægaf Kberg » tirs 19. okt 2021 14:30

Bygget i hobetal af elever på teknisk skole i 80’erne...man når mange af fagets discipliner rundt ved at lave sådan en.

Mvh
FrankK
Kberg
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 23 aug 2010
Lokalitet: Kerteminde

Re: hvad er dette?

Indlægaf Tonni » tirs 19. okt 2021 19:03

Her i Randers, blev der bygget rigtig mange af dem, i AMU regi.
Strømforsyning, clockradio mm. som byggeprojekt, i forbindelse med lodde/elektronik-kursus.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: hvad er dette?

Indlægaf HiFiOldie » tirs 19. okt 2021 19:06

Kender den ret godt da jeg er en af de tre udviklere. Den blev udviklet i 1986 med udgangspunkt i kurset Lodde og montage teknik. Den var tænkt som et pædagogisk værktøj der indeholdt de læringsmål elektronikindustrien efterspurgte dengang. Herunder apparatsamling (box- build) komponentkendskab, montage og lodning. Herudover anvendtes den som måleobjekt på svagstrømsuddannelserne. Trykknapperne på fronten kan bl.a. anvendes til simpel gennemgangstest af de interne moduler.
Den første “prototype” blev udført i pap hvor vi på de enkelte papstykker skrev de læringsmål der var udstukket fra elektronikindustrien m.m. Papstykkerne blev så omsat til printkort med de komponenttyper der var in i 1986 :p
Den var så vidt jeg ved i brug til undervisning indtil ca 2013. :p
Vil i vide mere er i altid velkommen til at kontakte mig
Mvh
Poul
HiFiOldie
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13 jul 2013
Lokalitet: aars

Re: hvad er dette?

Indlægaf cdp » tirs 19. okt 2021 21:16

Den var så vidt jeg ved i brug til undervisning indtil ca 2013. :p
Vil i vide mere er i altid velkommen til at kontakte mig
Mvh
Poul
HiFiOldie


Takker, det er nok begrænset hvad jeg kan bruge den til, men hvis andre er interesseret, så sig til.
Ps. det indvendige er udført rigtig pænt. ;)
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster