Min datter på 15 tilhører jo den generation der aldrig har hørt musik i en ordentlig lydkvalitet. Det er sgu lidt tragisk at stort set ingen under 40 overhovedet, har det mindste begreb om hvor godt musik egentlig kan lyde (og ja, jeg har intet problem med at lyde som en sur gammel idiot). Hun lytter til musik på sin iPod (gerne streamet fra youtube), igennem et par earplugs fra Tiger, eller direkte fra den bærbares små plastichøjtalere. Hun gider ikke engang besværet med cd'er. Suk.
Hun er heldigvis til vintage-tøj og ting (særdeles positivt for en far der således ikke skal bidrage finansielt til et tøjmærkevarehelvede uden bund).
Nu har hun så fundet ud af at meget af det musik hun hører, rent faktisk udgives på vinyl, og jeg fik i dag gennemtvunget at hun lige fik et par gode lyttelapper på og fik hørt forskellen. Så var hun ellers solgt!
Efter endnu et bap på piben, er jeg vist ved at nå frem til min pointe:
Hun vil gerne have et lille anlæg med pladespiller på værelset, men har et meget begrænset budget (max 1500,-) . Jeg har et par gamle Jamo Concert II højttalere stående i et skab, som jeg gerne smider i projektet, og så tænker jeg egentlig bare at vi finder et eller andet som en eller anden konfirmand købte i 1989.
Da hun godt kan lide ting der er pæne på "vintagemåden" har vi kigget lidt på noget Beocenter, gerne noget i 7000-klassen. Hun kan vist godt få råd til et anlæg i 7000-klassen med defekt båndoptager og ellers et fuldt funktionelt anlæg i 2000-serien.
Hvad synes I?
På forhånd tak
M