vintage pickup mods tweaks eller bare original

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

vintage pickup mods tweaks eller bare original

Indlægaf r-l-b » tors 27. maj 2010 21:36

Sidder og lytter til Shostakovitchs Leningrad Symfoni på en nøgen Denon 110 pickup - det giver et kæmpe løft i lyden at pille det røde plast hus af - man ryster heller ikke så meget på hånden når det er en pu til 800 man skærer i :lol:

Jeg gav den rå krop lidt broze maling da den var flødefarvet og tarvelig at se på - Måske jeg skulle have malet den sort ...

Billede
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: vintage pickup mods tweaks eller bare original

Indlægaf bjerager » fre 28. maj 2010 06:23

Så, nu afslørede du hvad svaret på din gåde er :o . Jeg har før hørt om det der trick med at fjerne huset på sådan en, men har aldrig turdet. Er det svært?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: vintage pickup mods tweaks eller bare original

Indlægaf Tonni » fre 28. maj 2010 07:23

Tilbage i midt-firserne var der en mand der excellerede i at modificere pick-up's - Og fjerne husene, hvorefter han fyldte araldit ind i sprækker og hulrum. Det var det han slog sit navn fast på... - Rigtigt Holfi!

Jeg havde på det tidspunkt en MC 20 Mk.II som fik turen... - Hvor efter den bankede flere, temmelig, meget dyrere, artsfæller! - Så om det er forsøget værd? JA! - Men der er stor forskel på hvor let det er at gå til på de forskellige pu's...
De mange dønninger det afstedkom var med til at få fabrikanterne til at se mere på kroppenes design.
men specielt på de "billigere" pu's, op i et par tusinde eller tre, ville jeg absolut forsøge!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: vintage pickup mods tweaks eller bare original

Indlægaf bjerager » fre 28. maj 2010 10:17

jeg har en signet tk7e, som jeg harmovervejet at fylde noget i. Den er meget tom inden i.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: vintage pickup mods tweaks eller bare original

Indlægaf r-l-b » fre 28. maj 2010 13:30

Thomas Schick viser på hjemmeside hvordan man gør med en denon 103 - det er samme fremgangsmåde der bruges til 110eren - der hvor man skal passe på er når der er tynde kabler på ydersiden af inderkroppen af pickupen - det er der ikke på 110eren, men vist nok på 103eren

det er bedre at bruge en skarp kniv som den der sidder i et leather man tool end en hobbykniv - de knækker for nemt

man kan også lave ydre dæmpning - ligenu spille Keith Jerret med en 103er i et gammelt ortofon spu hus - den er kilet fast med tack all / blue Tack /pædagog sn.. kært barn har mange nanvne

Det dæmper både 103erens eget sorte plast hus og SPU bakkelit hus og spiller mægtigt autoritært på den fede måde
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: vintage pickup mods tweaks eller bare original

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 28. maj 2010 17:22

Jeg har også haft stor glæde af det der sticky tack-stads :)
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster