af his067 » man 3. sep 2012 22:10
Jeg tror det må være min Thorens TD124 mk I og tilhørende arm. Eller osse den Revox A77 som tre mediko-teknikfirmaer gik sammen om at forære min far da han blev 50 i 1969. Jeg har osse en Radford STA 15 stående i brugbar stand, men den bruger jeg ikke for tiden. Og så er der jo også Beolab/Beomaster 5000 sættet som jeg restaurerede i sommer: Det er vist også fra slutningen af tresserne. Det bruger vi til fjernsynet....
Nu står der jo godt nok "Ældste originale audio....." så jeg kan ikke lade være med at fortælle at jeg har fundet ud af at der er mange spolebånd med masterbåndskopier fra begyndelsen af tresserne, slutningen af halvtredserne til salg på ebay: Jeg har lige købt Duke Ellington live på Cornell University i 1948 på spolebånd: forrygende lydkvalitet og forrygende musikalitet for kun 7 GBP. Kan det blive bedre?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.