vurdering..

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

vurdering..

Indlægaf cdp » lør 29. mar 2014 22:26

GODAFTEN..
Min forespørgsel omhandler grej, der nok ikke helt kan benævnes vintage, men jeg håber I bærer over med det.
Jeg kan erhverve et par jbl control 1 + en Arcam aldha 8 forstærker meget billigt. Kan se at højtt. stadig er i salg, men kan ikke rigtig finde data på forstrærker, udover den skulle være ganske vellydende og godt skruet sammen. ( 400 va. trafo). Er der nogen her, som har erfaring med ovennævnte (nyere ;) ) hifi - hører jeg meget gerne meninger og vurdering.. På forhånd tak..

Vh. Carsten
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Re: vurdering..

Indlægaf High Sky » søn 30. mar 2014 19:29

Hej Carsten
Jeg synes den forstærker lyder godt. Kender ikke lyden i de små JBL.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky

Lokalitet: Middelfart

Indlægaf cdp » søn 30. mar 2014 20:19

Håber jeg kan låne det hjem til prøvelytning - forhandlingsgrundlag ligger i området 500 kr for det hele - eller evt. bytte. Jeg skal nok påregne en sub til supplering i det lave område. De små jbl skulle efter data dække 50-20khz indenfor snæver ramme, men med lav virkningsgrad (89db)
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf vericon » søn 30. mar 2014 20:39

Hej
det lyder som en god handel - vær opmærksom på at basserne har skumkant -
Hvis du kan hitte en SB 1 subwoofer (passiv - med delefilter - 4 x 6" enheder i coupled cavity- Sie haben BAZZ)

JBL Contro sub 1.JPG

Venlig hilsen
Hans Jørn
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
vericon

Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Indlægaf skjold » søn 30. mar 2014 20:57

Har selv Control 1 Plus i køkken/alrummet og de spiller ok størrelsen taget i betragtning, Plus-versionen skulle dog være med lidt bedre enheder end den alm. Control 1. Der findes svjv også en Pro-version. Jeg har også en Control SB-1 som afbildet men alle 4 basser er brændt af :( Min lille Toshiba SC-330 (2 x 38W) klarede den del fint... Jeg havde egentligt fundet nye enheder til den på tysk eBay (det er samme enhed som i Control 1) men prisen for 4 stk. oversteg langt hvad jeg oprindeligt betalte for subwooferen, så p.t. står den bare i skammekrogen.
Brugeravatar
skjold

Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Indlægaf Torben » tirs 1. apr 2014 01:04

De små JBL controller er man aldrig galt i byen med!
Prøv eventuelt at sætte dem sammen med en Woofer -så bliver det faktisk ikke så tosset!
Med hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet

Lokalitet: Allerød

Indlægaf hificlassic » tirs 1. apr 2014 07:04

og husk så lige at de parallelkobles med sub SB1, så de bliver 4 ohms belastning. Var her i weekenden ved at brænde en forholdsvis stor Rotelforstærker af med sådan et sæt, fordi den ikke brød sig om at spille højt med en 4 ohms belastning.
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Tilbage til Andet vintage-udstyr