Forstærkeren er ikke bygget endnu, og det kan måske være nødvendigt med enkelte justeringer af modstandsværdier.
De varme effekt bias modstande i en 60 Watt transistor forstærker nordfra, kunne måske gøres på en anden måde. Det vil være godt med mindst mulig varme i kabinettet .
Den viste forstærker kan bygges for små penge.

Motorola's design fra 1976 holder stadig når vi taler vintage analog forstærker teknik. En anden årsag til at vise diagrammet er de meget prisrimelige udgangstransistorer TIP3055/2955 til ca. 10kr stykket ...eller hos Conrad til 7-8kr pr. styk.
MJE243/253 kan købes til ca. 10kr pr styk . BC546/556 kan bruges som erstatning for 2SC2240/2SA970
Der er indføjet justering af DC-out uden at det skulle påvirke forstærkningen særligt. Bias justeringen skulle være ligetil. Forstærkeren vil have godt af et match af BD139/140, ligesom samme forstærkning af indgangstransistorerne giver bedre balance i forstærkeren.
..det tager lidt tid før printfabrikken åbner igen, så der kan gå nogen tid før prototypen er klar. Jeg har sikret mig at diagrammet og ændringer er vurderet ok af elektronik folk.
Det viste diagram er et DIY projekt. Der er ingen garanti for at diagrammet fungerer, og undertegnede kan ikke hjælpe med opbygningen af en forstærker med viste kredsløb.
Jeg har rådført mig med redaktionen på vintagehifi, som har givet grønt lys til at vise dette vintage projekt med små ændringer.
Mvh. Kim