Jeg leder efter en god solid måde at fastgøre de interne ledninger i en Radford STA25. Radford brugte loddespyd og snoede multicore ledning omkrig spyddene. Desværre holder isoleringen på monteringsledningerne dårligt exter 50 år og jeg er gået igang med at forny hele molevitten.
Jeg har haft Radford rørforstærkere siden 1978 og i den tid har jeg fornyet mange interne ledninger, men jeg har aldrig fundet en tilfredsstillende løsning på problemet med hvrodan man kombinerer en mekanisk solid forbindelse til rørfatninger i den ene ende og print i den anden. Jeg har tit oplevet at ledningen (både min egen og Radfords) knækker lige der hvor den sidder fast om loddespyddet. Jeg har prøvet at føre ledningen igennem printpladen og og har derefter loddet den fast på undersiden, men det er også ikke en rigtig stabil løsning. Er der nogen der har nogle gode forslag?
Jeg har også en anden ide/problem: Jeg har set at man kan få loddeøjne med mange terminaler (de ser us sådan lidt som en blæksprutte på et grill-spyd). Hvad hedder de på engels (og hvor kan jeg få fat idem)?