Bulede lytter

Alt om GDS

Bulede lytter

Indlægaf mcs_5 » tors 2. sep 2010 22:38

Jeg har købt lidt lytter fra Gera (til Dynaco-eksperimenterne).

Billede

Tre af dem ser jo fine ud. Den længst til højre har lidt småbuler, men nr. 3 har jo en ret pæn bule. Er der nogen der har lavet videnskabelige undersøgelser af bulede lytter? Kan de bruges? Jeg har før brugt bulede lytter uden problemer, men ikke med så store buler...

Jeg håber ikke jeg har spildt for mange af mine penge - jeg har jo betalt hele 7,50 pr. stk.! :Skor:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Bulede lytter

Indlægaf Tube mania » fre 3. sep 2010 10:54

:Bande: Waaa...7.50 basører...kan sgu godt forstå du er sur...småbuler gør ihverfald ingenting, men det er utroligt hvad man kan udsætte dem for. Jeg set en være skruet fast i chassiet med en selvskærende direkte ind i dåsen :ide: æhhh nå , men det holdte den altså til...
mvh
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Indlægaf mcs_5 » tirs 26. feb 2013 01:15

Lige lidt "aktuelle" data. Jeg har fundet nogle gamle Siemens lytter frem (10mF 100V) fra '86-'88. Den ene er (næsten) ubulet, og da jeg testede den ved 70V, kom lækstrømmen meget hurtigt ned på under 30µA. Den må være op til 6mA ifølge databladdet! Den anden jeg testede har to pæne buler - men ikke så slemme som den på billedet. Her nåede lækstrømmen efter meget længere tid ned kun ned på ca. 40µA. Hvordan den med bulerne så opfører sig under belastning (100Hz ripple istedet for ren DC) er et andet spørgsmål...

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Max » tirs 26. feb 2013 09:29

Det største problem med buler er vel hvor meget overskudsplads der er i huset. Hvis elementet på nr. 3 er presset ned i huset, ja så kan det være et problem, men der er ofte plads omkring elementet, og så er buler jo intet problem.
Mvh Max
Brugeravatar
Max

Lokalitet: 8700 Horsens

Tilbage til Gør-det-selv-vintage