Født af Vintagetræt 2013

Alt om GDS

Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf Hackenberg » fre 15. mar 2013 13:52

I forbindelse med det spændende træf i Hillerød fik jeg mulighed for at forære nogle smagsprøver fra min rodekasse væk. Det drejer sig om Phillips AD80800/M4 4ohm bredbåndsenhed med "wizzer".
Det viste sig til min overraskelse at der også var en del Dantax 8081 8ohm UDEN. Membranen på sidstnævnte er desuden noget hårdere. Håber alle fik to ens!

Jeg blev selv meget inspireret af de OB'er vi hørte men troede ikke mine 8" kunne leve op til den oplevelse.

DET KAN DE! (næsten)

Billede000[1].jpg


Prøv at skaffe to kraftige stykker pap på ca. 1/2 m2. Evt. kan man lime to stykker sammen til en, med "bølgerne" i hver sin retning. Pladsér hullet til enheden asymetrisk på forpladen så afstanden til siderne og toppen er forskellig.
Find et par pinde til at støtte pladerne med og du er kørende.

Billede005[1].jpg


Selv har jeg smidt en, og siden tre, i en plade 60x80 cm "østen"finér af den billigste.
Den har ringe stivhed men god indre dæmpning.
Alle tre enheder er seriekoblet! Evt. filter må komme senere.

OB-egenskaberne fornægter sig ikke. Dynamik og frihed op til en hvis lydstyrke. Med tre går det helt godt.
Nu skal det hele lige spilles til og nærlyttes men grundlæggende er der noget helt rigtigt.

Fortsættelse følger.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Hackenberg ons 20. mar 2013 13:26, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2121
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf kbekke » fre 15. mar 2013 14:34

*piccc*

Jeg fik osse et sæt af de der Phillips'er - var der noget med at vi alle sammen skulle prøve at lave et sæt og så... duellere...?

:p
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf bjerager » fre 15. mar 2013 17:49

Vi var nogen stykker, der talte om, at næste års shoot out kunne tage udgangspunkt i, at man skulle bygge den bedst mulige højtaler kun med brug af de enheder, du gav væk.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1900
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf Captain Phoenix » fre 15. mar 2013 17:53

bjerager skrev:...næste års shoot out kunne tage udgangspunkt i, at man skulle bygge den bedst mulige højtaler kun med brug af de enheder, du gav væk.

Jeg er på, men fik dog ikke nogle højttalere med hjem. Det kan vi vel klare. Der er vist også en flaske god rødvin, der skal Hackenbergs vej (for de små Beovox'er jeg fik med hjem).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf tunghør » fre 15. mar 2013 20:20

Jeg var også en af dem der var heldige, og fik et sæt :p

I mit tilfælde et sæt Dantax'er, dog er membranen revnet på den ene - måske det er sket på vejen hjem, selvom jeg nu synes den lå godt og sikkert, i mit tornyster.. :oops:

Men det må vel kunne repareres? Jeg er da vist på det rette forum, til at spørge om det, haha :p

Hvis det går helt galt, så har jeg allerede et sæt Philips AD 3800 m'ere på lager, som må kunne bruges. Jeg har allerede pappet, så det er vist bare med at få det gjort.

Jeg har forøvrigt spottet at cykelhandlere får leveret cykler, i meget store kasser, men har manglet muligheden for at transportere dem hjem. Det burde kunne give nogle rigtig store baffler! 8)
Brugeravatar
tunghør
 
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 feb 2011
Geografisk sted: Kbh
Lokalitet: Valby Heights

Re: Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf PerHej » fre 15. mar 2013 21:03

Hej

Jeg har før forstærket pap med gulvfernis/lak, det må da kunne bruges i denne forbindelse også.

Mvh
Per
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf HpeA » søn 17. mar 2013 17:35

tunghør skrev:Jeg har forøvrigt spottet at cykelhandlere får leveret cykler, i meget store kasser, .....


You don´t know the half off it ! ;) , special leverancer af cykler til 20-30 K kommer i endnu større papkasser i tykkere pap ( I knows, da jeg er hos Pingel Cykler lige pt 8) )
Mvh.
Hp
- Hvis det ikke er 42,5 cm bredt og knaser lidt, er det ikke noget jeg vil eje !.-
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -HwByfffoY - Anno 2013 -
http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 26&sk=wall
Brugeravatar
HpeA
 
Indlæg: 55
Tilmeldt: 08 maj 2012
Lokalitet: 4700 Næstved

Re: Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf Hackenberg » man 18. mar 2013 10:40

I mit tilfælde et sæt Dantax'er, dog er membranen revnet på den ene - måske det er sket på vejen hjem, selvom jeg nu synes den lå godt og sikkert, i mit tornyster.. :oops:


Du kan afhente en ny! Der er overskud.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2121
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf Hackenberg » ons 20. mar 2013 13:27

Så er der billeder.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2121
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf High Sky » ons 20. mar 2013 14:37

Det er fin idé at dyste med de enheder, men så skal vi dælme finde et STORT sted at holde træf til næste år, med alle de åbne baffler ;-)
Forresten vil jeg da lige minde om at jg havde rent faktisk et sæt pap HT med til træffet. De er nu ved at være spillet til og lyder faktisk ret fint.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf Ehapa » ons 20. mar 2013 17:47

Apropos PAP,

Udvikleren af de reso/saba Johannes Lebong som jeg spillede med på træffet er i gang med noget PAP :Thumpsup: ,

Den type pap hedder herhjemme maskinpap, og kan vist nok købes hos Tutein og koch, jeg har selv tænkt at prøve at bygge nogen horn af pap-sand-trælister.

Det kunne være sjovt at experimentere til et træf, evt kunne man et sæt kæmpe baffler af pap/sand, folk kunne
så bruge diverse adaptere, på den måde for man hørt alle de forskellige enheder på det samme OB-sæt.

Se link!.http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=586.45
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Født af Vintagetræt 2013

Indlægaf Ehapa » ons 20. mar 2013 17:54

Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster