tip47 på akai gx630D

Alt om GDS

tip47 på akai gx630D

Indlægaf jeppesen79 » ons 17. apr 2013 12:25

Hej...nogen der ved hvor capstan transistor tip47 sidder på en akai gx630d og om den er nem at skifte
jeppesen79

Lokalitet: jægerspris

Re: tip47 på akai gx630D

Indlægaf audioareal » tors 18. apr 2013 00:39

hejsa , jeg mener den er skruet fast til en køleplade på servoprintet , jeg har servicemanualen jeg evt. kan kikke i .
mvh thomas.
audioareal

Lokalitet: Odense

Indlægaf X-ray » tors 18. apr 2013 00:46

Hmm.. - om den er svær at skifte? Ikke for en der ved, hvad han har med at gøre!
Du burde download'e manualen fra HE - den er dér komplet! På side 34 og 19 vil du finde dine svar.. ;)
Den sidder nok skruet i chassis-del/køleplade(anes på side 34) med 3 tilledninger. Hvis de er med stik... ja så er der kun skrue arbejdet tilbage!

Jeg syntes altid, at min skraldespand/sæk - er uhåndtérbar.... og alligevel - hver fredag morgen - løber min skraldemand frejdigt afsted med den på ryggen... og springende over hækken til naboen - for lige at tage én mere! Er den så uhåndtérbar... ;) :p

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf thov » tors 18. apr 2013 13:37

Og læg mærke til om transistoren er isoleret fra kølepladen med glimmerskive eller lignende.
For er der det, vil skruen den spændes fast med, gå gennem en nylon bøsning.
Metalpladen på transistoren har nemlig forbindelse til midterbenet (collector), og det går sjældent godt med en stelforbindelse der.

Er der en lille 'fritsvævende' køleplade, er isolering selvfølgelig overflødig.
thov

Geografisk sted: 2830 Virum
Lokalitet: Virum

Tilbage til Gør-det-selv-vintage