Single-end til Balanceret (og tilbage igen)

Alt om GDS

Single-end til Balanceret (og tilbage igen)

Indlægaf his067 » tors 10. sep 2015 08:36

Jeg må nok se i øjnene at Mikkels bemærking om at 9m signal ledning imellem min pre- og kraftforstærker er for langt nok rammer plet.

Så, kan jeg få nogen råd om udstyr til at konvertere Ubalanceret til balanceret (og tilbage igen) ? Jeg vil helst have en transformator-baseret løsning: jeg har allerede for mange netstik og ledninger. Lundahl, Sowter, Partridge eller Jørgen Schou?
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Single-end til Balanceret (og tilbage igen)

Indlægaf Jan » tors 10. sep 2015 14:39

Neumann brugte meget Haufe transformere i deres preamps, eq's og fadere, Studer er et andet bud, de lavede vist selv deres trafo'er.
Jan

Lokalitet: Kbh

Indlægaf Helikon » tors 10. sep 2015 15:26

her er en ikke-trafo...
en linedriver fra DR http://www.dba.dk/ny-pris-luxus-line-dr ... 002154287/ den kan du bruge i den ende og den har helt sikkert en ok kvalitet.
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf his067 » tors 10. sep 2015 16:28

Niels, der var jeg ikke hurtig nok....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlægaf dela » tors 10. sep 2015 20:20

Helikon skrev:her er en ikke-trafo...
en linedriver fra DR http://www.dba.dk/ny-pris-luxus-line-dr ... 002154287/ den kan du bruge i den ende og den har helt sikkert en ok kvalitet.

I Orland apparater plejer der at sidde Lunddahl-trafoer (som er ganske udmærkede).

Men umiddelbart lyder der til at være en sammenhæng mellem forstærkernes pludselige underlige opførsel og det, at der er brum. Så jeg tror at det bedste er at starte med at løse problemet med det varierende strømforbrug/afbrændte komponenter; uanset transformatorernes kvalitet vil det aldrig gavne signalkvaliteten, hvis signalet skal igennem 2 trafoer.
dela

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf his067 » tors 10. sep 2015 22:12

dela skrev:Men umiddelbart lyder der til at være en sammenhæng mellem forstærkernes pludselige underlige opførsel og det, at der er brum. Så jeg tror at det bedste er at starte med at løse problemet med det varierende strømforbrug/afbrændte komponenter.

Vise ord: der arbejdes på sagen!
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf Tube mania » tors 10. sep 2015 22:48

Jeg er ikke begejsret for al den manipulerering med signalet. I stedet foreslår jeg en ordentlig buffer med en udgangs-impedans under 100ohm. Den burde løse alle problemer. Et sted i 'rørteknik' er der et forslag til sådan en.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Indlægaf acj1980 » fre 11. sep 2015 07:09

Tube mania skrev:Jeg er ikke begejsret for al den manipulerering med signalet. I stedet foreslår jeg en ordentlig buffer med en udgangs-impedans under 100ohm. Den burde løse alle problemer. Et sted i 'rørteknik' er der et forslag til sådan en.

Det lyder også bedre i min optik, så kan man med rette også undgå for meget fasevending ect. denne løsning er også en del billigere at bygge vil jeg tro i henhold til kostpris på de få stumper kontra prisen på et par trafoer
acj1980

Indlægaf Tonni » fre 11. sep 2015 08:02

Katodefølger på den woodside? Tiltalende tanke... ;) At prøve med en 2,2 uF ind på ben tre af udgangsrøret, og så en 100KOhm fra den løse ende til stel. Midtpunktet til de ni meter kabel. Et let forsøg? :Skor:

- Men de udgangsproblemer først... :cool1:

Billede
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Tilbage til Gør-det-selv-vintage