Hvordan fjerner man bedst lim?

Alt om GDS

Re: Hvordan fjerner man bedst lim?

Indlægaf beodude » ons 28. okt 2015 16:58

Lige til det vil jeg hellere lade en mere erfaren person føre loddekolben. Så jeg ikke ender med at ødelægge delefilteret. Jeg har for nylig loddet et din stik, første gang siden folkeskolen jeg har loddet. Og det gik ikke så godt igen, det blev en ommer, når jeg får et nyt din stik hjem. Synes nu kondensatoren i den højtaler jeg havde åben så fin ud. Men sådan et par stykker koster vel ikke det vilde?
Men terminal og tara labs kabler vil jeg have i dem. Er så glad for lyden af de tara labs kabler jeg har i forvejen :)
beodude

Indlægaf beodude » fre 30. okt 2015 23:33

Så er der bestilt kabler og terminaler til højtalerne. Så de kan komme til at blive bedre end nye :)
beodude

Indlægaf beodude » ons 4. nov 2015 18:22

Så kom der terminaler bagpå, i stedet for bare et hul. Med en ledning igennem.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
beodude

Indlægaf cdp » tors 5. nov 2015 17:22

Altid godt med de rette forbindelser - du nævner at de godt kunne mangle noget punch i bassen.. det fine ved disse højttalere, (synes jeg) - er at de spiller dejligt dæmpet og sammenhængende, så man får lyst til mere.. Det er gode enheder, der overlapper fint, så filteret er en simpel kondensator/modstand (6db/okt.) uden betydeligt faseforskydning mv.
Pga. bassens bløde ophæng og den tilpassede ventil, rækker den dybere end de fleste på samme størrelse, men på bekostning af lavere virkningsgrad. Jeg mener i øvrigt ikke, de bør sultes med mindre end 100w (gerne 200/4ohm), for at yde deres bedste.. ;)
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf beodude » tors 5. nov 2015 18:25

Bruger dem med en Denon dra-585rd lige pt og ellers en pioneer sa-8500 mk1. Og synes ikke der mangler noget kraftoverskud. Men synes de lyder bedre på den denon receiver. Synes bassen går lidt bedre sammen med den. Ja bassen slår ikke så hårdt, som f.eks de beovox s45-2 jeg har. Men den går så også møj dybere alligevel :)
beodude

Indlægaf his067 » tors 5. nov 2015 20:02

Jeg satte Neutrik højtaler stik på mine 5700: en fin og elegant løsning synes jeg

Billede
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf beodude » tors 5. nov 2015 20:23

Jeg bruger bare nøgent kabel :) Bortset lige fra mine beovox som kræver din-stik. Men glæder mig til at, høre de scanspeak her når de indvendige kabler bliver skiftet ud :)
beodude

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage