rep af NAD båndoptager (NAD 6050C)

Alt om GDS

rep af NAD båndoptager (NAD 6050C)

Indlægaf pqrannes » fre 11. mar 2011 13:10

En af mine stædige venner har sat sig for at reparere sin ellers trofaste NAD NAD 6050C casettebåndoptager, der nu driller.

Problemet er, at bånd-værket/-mekanismen i maskinen ikke slår til, som den skal og straks slår fra, når PLAY- aktiveres.

Jeg dybtesøgte nettet for fandt en servicemanual til en Kenwood KX31B, der har samme båndmekanisme som NAD'en, og således også dækker den.

Nyeste melding fra ham lyder sådan:

Efter at have taget mod til mig over et par uger har jeg nu omsider fået skilt halløjet ad omkring der hvor fjederen sidder for desværre at konstatere at noget af 'huset' (del 235 på side 13 i pdf-filen) var knækket af sådan at fjederenden (del 504 på samme side) stak ud med det resultat at fjederen var slap og mekanismen til at løfte 'slæden' op på plads ved PLAY kun virker delvist så slæden ikke kommer helt på plads, hvormed båndet ikke kan drives frem og AUTOSTOP dermed sætter ind.

Mon det er muligt at skaffe de nævnte dele?
Eller er det mere realistisk at skaffe en brugt, defekt båndoptager, hvor delen kan tages ud?

Spørgsmålet er kan jeg/vi hjælpe ham?

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Re: rep af NAD båndoptager (NAD 6050C)

Indlægaf KlausM » fre 11. mar 2011 16:05

Spørgsmålet er vel, om ikke rimeligt gode brugte kasette båndoptagere er så billige idag, at det bedre kan betale sig at købe en anden, med mindre der er tale om en værdifuld high-end model?

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: rep af NAD båndoptager (NAD 6050C)

Indlægaf pqrannes » lør 12. mar 2011 18:53

KlausM skrev:Spørgsmålet er vel, om ikke rimeligt gode brugte kasette båndoptagere er så billige idag, at det bedre kan betale sig at købe en anden, med mindre der er tale om en værdifuld high-end model?

Mvh Klaus

Jo, men jeg skrev jo at min ven er stædig. :D

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Tilbage til Gør-det-selv-vintage