renesemann skrev:Hejsa
Stor tillykke med gramafonen, tror nok hvis det havde været mig selv, ville have beholdt den Svenske Inertia grammafon som du har slagtet (arm & libelle) den havde en simpel 48 pol motor og et godt mesingleje +en tungere talerken end den du har brugt, men der kan ju være mange årsager til at projektet har blevet som du har valgt, men ihvertfald tillykke, det er altid sjovt at se hvad folk får ud af sine komponenter hilsen renesemann
Hej Renesemann,
Tak for lykønskningen.
Jeg er her 100% enig med dig, dvs. mit hovede er 100% enig med dig, mit hjerte er ikke.
Den fine motor, det gode leje og den solide pladetallerken - og selvfølgelig Lustra armen - til trods var Inertia grammofonen røv-kedelig. Den satte ikke noget i gang hos mig og vist heller ikke hos så mange andre: jeg forsøgte at give den væk på dba.dk uden held. Gummibåndet var der en der ville ha', resten røg fornylig til storskrald. Jeg tænkte da på om ikke motor og leje mm. kunne genbruges, men der er jo så mange projekter, og her var hjertet ikke med.
Det var/er det til gengæld når det gælder den lille Transcription Connoisseur! Tænk sig at producenten vovede at kalde den "Transcription" - det skulle komme an på en prøve og det er på sin vis det, mit projekt går ud på.
Vi spillede også på den til vintagetræffet i beg. af marts 2011, og til min (og vist også fleres) overraskelse var den forbavsende lydløs. Det lover godt. Lige nu er den ved at blive spartlet, grundet og malet. Og så skal der afkoblingsfødder på. Og så skal den snurrer! Det bliver skønt.
PQR