DIY MICRO MD 800 og F3 Sateliter

Alt om GDS

DIY MICRO MD 800 og F3 Sateliter

Indlægaf renesemann » ons 27. apr 2011 21:30

Havde på den samme tid slut 80erne eller måske lidt før, gang i så meget blandt andet en Micro MD800 med en kæmpe motor og en 3,5 kg tung tallerken, plinten (unskyld Ruben) blev lavet af 22mm spånplade foret med 5mm blygummi finneret med Afrikansk Venge, en kanon spille ved egentlig ikke hvor den blev af
Luxman MQ80 (Virkelig en Sjældenhed) og Tandberg 3008 preampen blev solgt til en HiFi foretning i Malmø
Mine F3 LYD Satelitter modificeret af Carl Sponzholdt fra Bruel & Kjær med et kanon delefilter, det var også ham der havde klædt dem ind i langhåret bamse
Preampen er vist en Cabre 41 eller noget i den stil
Så er der lige det dersens store Equleiser kabinet med 2x20 fadere eller rettere udfræsninger til fadere de var lige lidt længere end normalt købt af Per Tived fra KT radio, dengang han levede
den preamp der står ovenpå er enten en PPA (Per og Peter Alpas) eller en fra bladet hifidelity (det var sku ellers en fed preamp de lavede dengang, ruder konge var knægt) nå det var en liulle historie fra de varme lande
http://s777.photobucket.com/albums/yy54 ... Y01001.jpg
hilsen renesemann :Skor:
Brugeravatar
renesemann

Lokalitet: Helsingør

Re: DIY MICRO MD 800 og F3 Sateliter

Indlægaf MDA » tors 28. apr 2011 00:49

renesemann skrev:Luxman MQ80 (Virkelig en Sjældenhed) og Tandberg 3008 preampen blev solgt til en HiFi foretning i Malmø

Nøj et par fede forstærkere du har haft :Thumpsup:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: DIY MICRO MD 800 og F3 Sateliter

Indlægaf renesemann » tors 28. apr 2011 13:32

Ja da
Nu netop MQ80 tror jeg ikke, blev importeret til DK, har ihvertfald aldrig nogen sinde støt på den siden, min var da også en import fra USA via Thule Basen, det var ju mest mq68 og mq70 der blev solgt, og nogle var med Tamura trafoer (tror din har det) andre med deres egen ka ikke lige huske hvad min 80er havde
Tanberg 3008 preampen blev købt da jeg var oppe i Oslo og arb. og Oslo HiFicenter åbnede en ny butik og solgte den til latterlige 1999Nkr ( :ide: sku f.... ha købt 10 stk og solgt dem videre med en lille gevinst) tror de minst havde 100stk
Hygge Hilsen Renesemann :Skor:
Brugeravatar
renesemann

Lokalitet: Helsingør

Tilbage til Gør-det-selv-vintage