Klarskov skrev: Det umiddelbart mest problematiske synes at være, at de to transformatorviklinger er ens - men skal fungere i vidt forskellige (impedansmæssige) sammenhænge. Foreligger der noget om, at Western Electric (eller andre) har prøvet at bygge den i praksis?
Hans Jørgen
Præcis, hvad jeg tænker.
og, nej jeg kan netop IKKE finde omtale af denne forstærker overhovedet, bortset fra artiklen i Radio Ekko.
Til Info.
Man kan søge US patenter her:
http://patft.uspto.gov/netahtml/PTO/search-adv.htmWestern Electric havde en opfinder, der hed Herbert W. Koch og hvis man søger databasen på hans opfindelser, spytter den nogle ud, han gjorde for Western Electric (der var en del af Bell Telephone)
Prøv f.eks at skrive dette i søgefeltet:
ttl/amplifier and in/kochHusk, at stille feltet UNDER søgefeltet til
>1790 to present (entire database)<Nyeste patenter vises øverst i listen, så du skal nok et stykke ned for, at finde noget sjovt i din søgning.
Jeg plejer, at begynde bagfra i listen.
Du kommer til enden ved, at du ser hvor mange hits der er på søgningen
og så putter dette tal ind i feltet
>Jump to<Nu kan du "bakke" op gennem listen fra bunden, og dermed de ældste.
HUSK, at trykke på knappen
>Full Pages< i venstre panel, når du kommer til den faktiske patent-side, ellers får du kun første side af PDF'en.
Mærkelig nok havde RCA OGSÅ en opfinder ved navn Koch, nemlig Winfield R. Koch og hans metier har ikke noget med Western Electric, at gøre.
W-E havde tillige en opfinder ved navn Harry C. Duft hvis forstærker-opfindelse også kan søges.
Nå, men W-E havde jo nok forestillet sig, at bygge forstærkeren med 300B, og DET kommer i hvert tilfælde IKKE til at ske for mig