Brædder, søm og lim....

Alt om GDS

Brædder, søm og lim....

Indlægaf P. M. Hedegaard » man 13. sep 2010 19:27

Tjah, der skal såmænd ikke så meget til at fornøje en gammel mand.... 8)

Bare man har brædder, søm og lim :lol:

Lenco'en er lige sat op til det første lyt med Rega-armen. Herefter skal jeg så igang med finishen.

Nu havde jeg ellers lavet armboardet så det kunne hæves, men det passede i højden til Rega-armen. Så må vi se mht. Lustre-armen, der skal monteres i det andet armboard. Den kan jo i forvejen både hæves og sænkes 5 mm. Linn-armen passer i det originale hul i Lenco'en.

Jeg er allerede gået igang med at samle flasker så der kan blive råd til pick-up'er. Satser på en Denon DL 103 til Lustre-armen, men pick-up til Linn-armen er stadig i udvalg....

Billede
P. M. Hedegaard

Re: Brædder, søm og lim....

Indlægaf Tonni » man 13. sep 2010 20:32

P. M. Hedegaard skrev:Tjah, der skal såmænd ikke så meget til at fornøje en gammel mand.... 8)

Bare man har brædder, søm og lim :lol:

Lenco'en er lige sat op til det første lyt med Rega-armen. Herefter skal jeg så igang med finishen.

Nu havde jeg ellers lavet armboardet så det kunne hæves, men det passede i højden til Rega-armen. Så må vi se mht. Lustre-armen, der skal monteres i det andet armboard. Den kan jo i forvejen både hæves og sænkes 5 mm. Linn-armen passer i det originale hul i Lenco'en.

Jeg er allerede gået igang med at samle flasker så der kan blive råd til pick-up'er. Satser på en Denon DL 103 til Lustre-armen, men pick-up til Linn-armen er stadig i udvalg....

Billede

Hej!

Er du ikke bange for din ene pick-up kommer for tæt på motoren med brum til følge?
er ellers meget imponeret over den finish det ser ud til du har opnået ind til nu! :thumbsup:

Jeg kan næsten ikke vente med at se nogle flere billeder!!!

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf P. M. Hedegaard » man 13. sep 2010 20:48

Tonni skrev:Er du ikke bange for din ene pick-up kommer for tæt på motoren med brum til følge?

Hvis det sker, bliver det Lustre-armen, der skal sidde i det grå (grundet) armboard . Så bytter jeg bare om på den og RB300'eren, som kommer tilbage på Rega'en (eller et andet Lenco-projekt.... ;) )
P. M. Hedegaard

Indlægaf pqrannes » man 13. sep 2010 20:58

Det ser rigtig fint ud. Flot og interessant projekt.

Jeg har både en Lenco L75, en Lustre-arm og en DL-103 (i brug på min Braun PS-500) og en stak udskårne pdf-/krydsfinerplader, som venter på, at jeg kommer i gang.

Og jf. Tonnis udmelding; det kunne være interessant at se nogle nærbilleder af vidunderet.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf P. M. Hedegaard » søn 3. okt 2010 19:08

Jeg er blevet nødt til at gå i vinter-hi med finishen. Pga vejret bliver det altså ikke til mere nu. Nu er den samlet så der kan høres noget musik:

Billede
P. M. Hedegaard

Indlægaf DJmon » søn 3. okt 2010 19:13

Ser sgu godt ud :thumbsup: Flot arbejde :cool1:
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon

Indlægaf Anders » søn 3. okt 2010 19:23

Det ser sgu da ret lækkert ud. Så længe det fungerer kan finishen vel godt vente.

Jeg får altid lyst til at sætte alle armene ned samtidig, når jeg ser en pladespiller med flere af slagsen. Ekkoanlæg! : :D
Brugeravatar
Anders

Geografisk sted: København

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 3. okt 2010 19:48

Blæret gramma! Jeg vil osse :lol:
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf P. M. Hedegaard » søn 3. okt 2010 20:25

Tak for de pæne ord.

Jeg havde bare sat næsen op efter, at jeg skulle være færdig med finishen inden den kom ind. Nu blev det så bare ikke sådan i denne omgang, men til gengæld har jeg fået helt ny pladesamling :DK:
Hold da op en forskel.... Lenco'en har bare så meget mere styr over tingene. Der er voldsom meget mere dybde og virkelig hul igennem.... Det er jo hurtigt at sammenligne med RB300' eren, afmontere på Rega'en og montere på Lenco'en. Jeg havde egenlig troet, da jeg købte en ny Elys2, at jeg skulle opleve en større forskel, men den er så først kommet nu.

Nu glæder jeg mig til, at der bliver råd til en Denon DL103 til Lustre-armen.
P. M. Hedegaard

Indlægaf bjerager » søn 3. okt 2010 22:23

Ser sgu godt ud, Poul. Hvis du mangler en pickup til at spille på, så har jeg sikkert noget liggende, du godt må låne.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf P. M. Hedegaard » man 4. okt 2010 20:38

bjerager skrev:Ser sgu godt ud, Poul. Hvis du mangler en pickup til at spille på, så har jeg sikkert noget liggende, du godt må låne.

Tak for det flotte tilbud, Anders. Det lyder rigtig fornemt. Et match til Linn Akito?

Lad os lige aftale nærmere pr. tf.

P.S: Min kone vil smide min Rega Planar 3 ud nu..... Den har ingen berettigelse mere, efter Lenco'en er kommet indenfor, mener hun.... :( Snøft, købte den i 1987.....
P. M. Hedegaard

Indlægaf bjerager » man 4. okt 2010 21:06

Smidde ud? Var der ikke en der skrev, at han godt ville have sådan et værk, hvis det kom i overskud?

Jeg har en at33ptg liggende, som jeg ikke bruger - men om den passer i en akito-arm, aner det ikke... Ellers har jeg en shure v15 III, hvis det skal være mm.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf Edge » man 4. okt 2010 21:13

Jo det var mig, der godt kan bruge et værk til "forsøg" :Skor:
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf Anders » man 4. okt 2010 22:16

Hvis den har støvlåg vil jeg gerne aftage det.
Brugeravatar
Anders

Geografisk sted: København

Indlægaf P. M. Hedegaard » ons 27. okt 2010 20:16

Nu er jeg kommet lidt videre.

Linn-armen er monteret, men blot for at finde ud af, at når phonoledningen bliver sat på, er hullet i plinten for lille....

Billede

Var ikke lige opmærksom på, at stikket sad så meget til siden... Nå, men det kan en skærebrænder vel råde lidt bod på..... :Skor:

Sidder så lige og kigger på et kabel:

Billede

Kan jeg lodde det på Lustre-armen? For lige at høre om der er "hul igennem"? (Mikkel, jeg lader høre fra mig snart mht. det kabel du tilbød).

Hvordan skal jeg lodde det sammen? Ledningerne i kablet er rød + stel? og hvid + stel? (har siddet på en Lenco L75. Jord?)

Ledningerne i armen er hvid, rød, grøn, blå og sort. Jeg prøver uden "ground" i første omgang.

Det behøver jo ikke at være Rega-armen, der spiller hele tiden, vel....? :roll:

Billede

Jeg vil iøvrigt, til enhver tid, henholde mig til, at plinten mv. er en prototype.......
P. M. Hedegaard

Næste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage