Lenco projekt nr. ?

Alt om GDS

Lenco projekt nr. ?

Indlægaf Louis » tors 10. apr 2014 09:11

Lenco projekt nr. ?

Gottshalck var jo så flink at donere denne Lenco til endnu et projekt. Så here we go again.

Under mit sidste projekt havde jeg god succes med at skære toppladen kvadratisk og adskille værk og arm. Så den vej går jeg igen. Det giver en bedre kontakt mellem værk og plint, og understøtter tallerkenen bedre. Plus at det giver mulighed for mere fri leg, men også flere håndværksmæssige udfordringer. Ellers har jeg ikke gjort mig mange tanker. Andet end at denne plint nok skal være lidt tungere, en den sidste.

Lidt billeder

Først skal kanterne skæres af, og toppladen i den form man vil. Denne gang har jeg valgt en mere rektangulær form, for ikke at skulle flytte stop knappen, som sidst.

Billede

Så skal de fines et passende stykke træ. Jeg bruger mdf.

Billede

Jeg samler det hele igen for at se om alting passer. Jeg har ikke rigtig nogen skabelon.

Billede

Og så skal det limes..

Billede

Opdatering følger
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Re: Lenco projekt nr. ?

Indlægaf evox » tors 10. apr 2014 21:01

Hej Louis
Jeg har set inde på Lenco-heaven, at der er en, der sælger nogle nye 'top-plader (PTP)
Ud over at løfte plade tallerkenen, har den så nogen indflydelse på lyden ? Er det noget du kender til.
I bund og grund burde det du gør, gi' det samme resultat, ved at du skære kanten af, så toppladen kommer ned på plintet.

evox
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf Louis » tors 10. apr 2014 21:08

evox skrev:Hej Louis
Jeg har set inde på Lenco-heaven, at der er en, der sælger nogle nye 'top-plader (PTP)
Ud over at løfte plade tallerkenen, har den så nogen indflydelse på lyden ? Er det noget du kender til.
I bund og grund burde det du gør, gi' det samme resultat, ved at du skære kanten af, så toppladen kommer ned på plintet.

evox

Jeg har aldrig prøvet en PTP, da jeg synes det er for mange penge. Jeg gad godt prøve det. Jeg kender ikke så meget til PTP. Men som du selv siger giver den jo også mere kontakt mellem plint og værk, hvilket er en god ting.

Er der nogen herfra der har prøvet PTP?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf kbekke » tors 10. apr 2014 21:28

Louis skrev:
evox skrev:Hej Louis

evox

Jeg har aldrig prøvet en PTP, da jeg synes det er for mange penge. Jeg gad godt prøve det. Jeg kender ikke så meget til PTP. Men som du selv siger giver den jo også mere kontakt mellem plint og værk, hvilket er en god ting.

Er der nogen herfra der har prøvet PTP?

Ikke endnu.

Mr. Reinders har udvidet butikken og kan nu sågar levere en komplet Lenco for en bagatel af ca. 2200 EUR (hvis man altså selv har delene).

Det er selvfølgelig sindssygt, men jeg tror faktisk at den godt kunne være pengene værd. Sammenlignet på performance med andre pladespillere i den prisklasse. Men så er der jo ikke meget projekt eller for den sags skyld vintage over det - og en hjemmelavet kan garanteret komme meget tæt på at blive ligeså god. Hvis ikke lige så god.

PTP'en er helt klart næste step her. Hvis den funker med stacked platters, ellers er det lige meget. Jeg skal bare liiige have afsluttet et par andre projekter først. Fundet et værksted til at lave plinten - og så have skrabet sammen til den arm, der skal sidde på den og til pickuppen og.. og..

:roll:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf evox » tors 10. apr 2014 22:17

Når i laver 'stacked platters' Hvordan gør i så med akslen mv.....?
(undskyld Louis at jeg 'river' i din tråd.)
Har du arm og pick-up til din nye spille - Louis, eller skal det stå orginalt
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf hificlassic » tors 10. apr 2014 22:52

evox skrev:Når i laver 'stacked platters' Hvordan gør i så med akslen mv.....?

Jeg var lige ved at spørge om det samme. Kan vi se billeder af hvordan man laver dobbelt pladetallerken?
Mvh Verner
DIY BBC LS5/8, Lenco F50-8, Threshold FET Two, Crestron amps, Sentec EC-8. I Stuen JVC/Victor SX-3 på Quad Vena
Brugeravatar
hificlassic

Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Indlægaf Louis » fre 11. apr 2014 07:25

hificlassic skrev:
evox skrev:Når i laver 'stacked platters' Hvordan gør i så med akslen mv.....?

Jeg var lige ved at spørge om det samme. Kan vi se billeder af hvordan man laver dobbelt pladetallerken?
Mvh Verner

Riv du bare i tråden Evox, jeg ved faktisk heller ikke hvordan man gøre. Man skal vel have en længere aksel? Så jeg er ligeså interesseret. Skal man fylde 'tallerken nr. 2' op med noget? Eller skal den være hul?

For at besvare spørgsmålet med arm og pickup. Jeg har lidt b&p arme med pickupper, fra beogram 1000 og naturligvis en Lenco arm, men jeg regner med at finde noget andet:)

Hvis nogen har en gammel tonearm, siger i til:-)

Ellers er der nu blevet spartlet med keramisk metal - fantastisk materiale. Det skal lige slibes en sidste gamg:)

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Tonni » fre 11. apr 2014 07:45

Der er flere beskrivelser af det på lencoheaven. En adaptor på centertappen og så skulle man være klar til at lege...
- Vil se om der kan blive tid til at søge lidt senere...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Tonni » fre 11. apr 2014 17:37

Fandt en der sælger "spindle extensions" via lencoheaven...
Men ved der er flere der ude. Søg og i skal finde... ;)
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf Louis » fre 11. apr 2014 19:52

Tonni skrev:Fandt en der sælger "spindle extensions" via lencoheaven...
Men ved der er flere der ude. Søg og i skal finde... ;)

Arh spindle extension, så er det nemmere at finde. Jeg søgte på stackked platter osv. Men for de interessede koster en spindle forlænger, fra Tonni's link 53 € inkl. Fragt:-) så små 400 kroner.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Tonni » fre 11. apr 2014 22:40

Har man et havareret leje fra en Lenco kan sådan en jo også saves over i den rigtige længde, og derefter drejes ud i en passende drejebænk... - Jeg ved desværre ikke hvor der står sådanne maskiner til fri afbenyttelse! :(
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf Louis » lør 12. apr 2014 00:39

Tonni skrev:Har man et havareret leje fra en Lenco kan sådan en jo også saves over i den rigtige længde, og derefter drejes ud i en passende drejebænk... - Jeg ved desværre ikke hvor der står sådanne maskiner til fri afbenyttelse! :(

I Århus har vi "huset" der er professionel eller næsten, der har alt værktøjet.værktøj og ekspertise koster 30 kroner dagligt. Eller 100 kr. Pr måned:-) noget lignende må findes i Kbh.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Louis » man 14. apr 2014 12:57

Jeg er kommet videre med malingen. Prøvede først i hammerlak i sølv. Gik efter Garrard 301 looket. Men det blev mere Lumatron fra kvickly looket. Så det blev malet om til en sikker mat sort:)

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Nillerviborg » man 14. apr 2014 18:59

- A Tøws det er sjaauwe de gamle LENCO'er er så populære her på siden - det er nok den spilledåse vi har smidt flest ud af, næst efter Beogram1000++ i den serie - Jeg synes sku aldrig de kører ret godt, og armen er en vits.
Der står vist en 3-4 stykker på skrotlageret, måske man skal lave alle de dyre forsøg engang når der er lidt tid til overs - siden de åbenbart kan blive så gode som det antydes ???

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Indlægaf PerHej » man 14. apr 2014 19:37

Hej Lars

Jeg vil da gerne overtage en af dem på skrotlageret - vil så gerne med i LENCO klubben :p

Mvh Per
nakamichi 610 + 620 - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Næste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage