Tak for alle indspark og forslag.
Efter grundig overvejelse og gennemlæsning af alle indlæg et par gange endte jeg med at skifte dem som er opholder sig i varme området. Jeg tænkte de 40 år den har stået og 'kogt' kunne det kun hjælpe. Udskiftning af relæet hjalp i øvrigt, nu springer den igang med det samme.
Så nu kører den og alt er vel, eller?
Efter have set en fiks DIY FM antenne med noget en massiv kobber tråd, i en anden tråd, satte jeg den til og fik P2 fuldt igennem. Nu skulle der lyttes og her sætter jeg mig ned og kan konstatere at den lyder hård og grov i sin lyd.
Første tanke var som nævnt tidligere husk at justere bias, og jeg tænkte at det er sådan forstærker lyder hvis biasen ikke står rigtig, det er selvfølgelig gætværk

men det kunne hjælpe at få den rettet eller stillet jeg fik ihvertfald ikke lyst til at skrue højere op for lyden, den var ikke god, den var klar, detaljeret, men uden rigtig bund, så jeg prøvede med Dire straits første CD six blade knife som jeg vidste havde en god dybde og det blev ikke bedre. Jeg tænkte at jeg havde lavede rookie mistake med at forbinde højtaleren så de var i modfase, men de var sat rigtigt. Jeg kan da svinge en 'kolbe' og lave det meste, men jeg befinder mig stadig på 'DIY your Pioneer for Dummies' stadiet

Så at stille Bias måtte jeg efter en del søgen på nettet ud i byen at få gjort desværre.
Analog-Bo navn dukkede op, og jeg kontaktede ham og den røg ud til ham, han informeret mig ved ankomst at man ikke kan justere bias på en Pioneer SX 650. Han ville gerne tage den ind og kigge på den dog, men kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan justere bias på den model?
Lidt blandet. Noget nyt og noget gammelt