skjold skrev:hvilke transistorer der er drivere?
Q713 og 715 eller Q714 og 716.
skjold skrev:hvilke transistorer der er drivere?
snod skrev:skjold skrev:hvilke transistorer der er drivere?
Q713 og 715 eller Q714 og 716.
skjold skrev: Som nævnt så trækker relæet _ikke_ hvis pre/main-omskifter står på "seperate" og det ser ud som om, at i stilling "seperate" er signalet til effektforstærkeren ganske enkelt afbrudt.
I mit hoved kan jeg forstå hvis der fx var en fejl i forforstærkeren der gjorde det ikke trak men hvorfor er det netop når effektdelen er adskildt det ikke trækker?
tctla skrev:skjold skrev: Som nævnt så trækker relæet _ikke_ hvis pre/main-omskifter står på "seperate" og det ser ud som om, at i stilling "seperate" er signalet til effektforstærkeren ganske enkelt afbrudt.
I mit hoved kan jeg forstå hvis der fx var en fejl i forforstærkeren der gjorde det ikke trak men hvorfor er det netop når effektdelen er adskildt det ikke trækker?
Et GODT gæt er, at elektrolyt-kondensatorerne, i den defekte kanal, er skyld i de kortsluttede udgangs-transistorer.
Når de mister deres kapacitet og/eller får alt for stor ESR (Det sidste kan du ikke måle med et kapacitets-meter!) går udgangs-trinet i selvsving på en ultralyds-frekvens, der ikke er hørbar.
Det kan tage livet af udgangs-transistorer i løbet af få sekunder.
Når du frakobler forforstærkeren, kan det forøge problemet, da indgangen på udgangs-forstærkeren "svæver".
Det vil kun forhøje chancerne for selvsving efter min mening.
Det kan supernemt afgøres med et oscilloscope på højttaler-udgangen, eller .... skift alle elektrolytter som anbefalet.
KAAG skrev:Left ch. : Q713-Q715
Right ch. : Q714-Q716
Da jeg ikke ved hvilken kanal der er defekt, har jeg skrevet driverne for begge sider.
Ups, det er jo gamle nyheder nu.
Tilbage til Gør-det-selv-vintage
Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster