Ja men Kenneth, du er skam ikke tvunget til at skifte dem. Vi lever i Danmark. :-)
Jeg er åbenbart ikke så skrap til at se sådanne kurver. Hvor ser du F.eks.. gennemsigtigheden " hul igennem "
Gottschalck skrev:Jeg er nok en af dem der har skiftet rigeligt uden at være tekniker.
Den første jeg rodede med var nok en gammel Nad 3020A.
I sig selv et stykke hifikultur og jeg var meget skuffet over den jeg lige havde fået støvet op. Hård, udynamisk og klemt i lyden. Jeg tænkte at det var underligt at folk var så vilde med den. Tarveligt bygget med masser af plastic.
Så hørte jeg en vens udgave af den samme forstærker og det var noget helt andet. Musikalsk helt igennem.
Så var det at jeg kom på tanken om at skifte stumper. Det koster jo ikke alverden og hvis man ødelægger den står der tusindvis af andre derude.....
Jeg startede i det små og skiftede lidt ad gangen. Lyttede og skiftede flere kondensatorer ud. Til sidst tænkte jeg. Jeg skifter sgu hele lortet. Det koster Max en hund eller to.
Ud af samtlige kondensatorer var nok 1/3 skredet i værdi, og ret meget. Alligevel spillede den.
Min udgave kom til at spille klasser over, det den oprindeligt havde gjort og er endt med at blive referencen herhjemme. Det er forstærkeren jeg fisker frem igen og igen og tænker. Hvor er det bare godt.
Jeg er simpelthen så nysgerrig på hvorfor du gerne vil have dem skiftet. Har du konstateret fejl på dem eller er det noget andet der har inspireret dig?
vh Niels
MaxJ skrev:Ja men Kenneth, du er skam ikke tvunget til at skifte dem. Vi lever i Danmark. :-)
Jeg er åbenbart ikke så skrap til at se sådanne kurver. Hvor ser du F.eks.. gennemsigtigheden " hul igennem "
MaxJ skrev:Det kunne være en dårlig stel. Prøv lige om den også brummer uden grammofonen til. Hvis den ikke gør det er fejlen i grammofonen og burde være ret let at finde.
Tilbage til Gør-det-selv-vintage
Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster