FORFORSTÆRKER:
Loddesiden af forforstærker sidder under strømforsyningen, så den blev lavet først. En ret stor opgave, der omfattede udskiftning af 19 elektrolytter og 14 transistorer. Alle transistorer havde sorte ben, det eneste der så OK ud var den første FET transistor i forstærker kæden, så dem lod jeg sidde.
Resten af signalkæden bestod af 2SC1313 (NPN) og 2SA726 (PNP) som blev erstattet med KSA992 og KSC1845. Den sidste transistor i signalkæden var en 2SC1364 (NPN) der fungerer som en Muting switch. Denne er rated til lidt større strøm end de øvrige, så den blev erstattet med KSC1815.
Nye lytter er Nichicon Audio grade typer, på nær de 3 pink power supply lytter som er fra Cornell. Forstærkerens indgangs kondensator på 0,47 uF blev erstattet med 1 uF film type fra VIMA.
STRØMFORSYNING / SIKRINGSKREDSLØB:
Indtil videre er det kun lytter der er skiftet. Men der kommer nok et nyt relæ og nye transistorer i sikringskredsløbet også. Her blev de nye lytter en blanding af Nichicon, Cornell og Chemi-con KMG typer.
Nu kunne strømforsyningen så monteres løst og jeg kunne køre forstærkeren op på vario trafoen og tjekke at alting var OK i RIAA, forforstærker og strømforsyning.
Og det var det heldigvis

Jeg overvejer stadig om jeg skal skifte de 4 store hovedlytter. Der er ikke noget der tyder på at de har problemer og så er det lidt af en udgift på omkring 600,- Jeg ser tiden an...
Fortsættelse følger...
Mvh Kenneth