Pladevægt

Alt om GDS

Re: Pladevægt

Indlægaf Max » fre 21. dec 2012 01:18

I gamle dage kunne man godt få et 7,25 mm bor, men i de sidste mange år har 1/10 del mm spring været normalen. Men tager du et 7,3 mm bor og korter det ned til under halv længde, ja så har du et 7,25 mm bor. Man sliber bor en smule konisk for at undgå at de klemmer sig fast i hullet, så et bor omkring 7 mm er nok 1/10 mm tyndere i skaftenden i forhold til skærenden, på den måde kan man godt fikse sig til bor med skæve mål.
Mvh Max
Brugeravatar
Max

Lokalitet: 8700 Horsens

Indlægaf mickr » lør 22. dec 2012 00:37

7,5 mm skulle jeg op i for at de glider på uden at blive mast ned over pinden, hvilket jeg ikke vil udsætte min Thorens eller datterens Philips med flydende ophæng for. Har testet på en Technics SL 1500 og både min søn og jeg kan høre forskel: Mere stram bund og bedre adskillelse af instrumenterne. Min søn kunne også høre mere top - det kunne jeg så ikke. Det med mere diskant var den mest mærkbare forandring i lyden for ham, og han var ikke helt sikker på om det var bedre. For mig var der tale om en hørbar forbedring i lyden for 15 kr og et par ture til metalværkstedet.
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 22. dec 2012 10:55

Hvor interessant. Gad vide om en måtte med lidt mere bid, altså en der er mere - hvad skal man kalde det - skridsikker kan give samme effekt? Om det giver lige så god effekt i yderrillen som inderrille? Det eneste jeg mener, det er sikke en masse hifi-sjov for ingen penge! Hvad med et lile billede af hulsiden og måske af pucken i funktion? Nå, det kan jeg jo også bare google....

Er meget misundelig på de værksteder der, brugte dem meget da de lå i Huset i sin tid!
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf mickr » søn 23. dec 2012 00:39

Boptilyoudrop skrev:Hvor interessant. Gad vide om en måtte med lidt mere bid, altså en der er mere - hvad skal man kalde det - skridsikker kan give samme effekt? Om det giver lige så god effekt i yderrillen som inderrille? Det eneste jeg mener, det er sikke en masse hifi-sjov for ingen penge! Hvad med et lile billede af hulsiden og måske af pucken i funktion? Nå, det kan jeg jo også bare google....

Er meget misundelig på de værksteder der, brugte dem meget da de lå i Huset i sin tid!

Også derfor, jeg græd krokodilletårer da Uffe (Luk Huset) Elbæk gik af! Det nye "Huset", ved godsbanen, er altså også megafedt.

Billeder og beskrivelser er da meget fine, men du kunne jo også prøve at kigge i din postkasse her lige om lidt. Kim kan hente sin i Vejle fra d. 24. :jul:
Brugeravatar
mickr

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 23. dec 2012 10:53

.....? Kommer julemanden i postbil? :lol: Jeg glæder mig til at se hvad der mon dukker op :jul:
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf kbekke » søn 23. dec 2012 12:59

:OLO:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf mickr » man 24. dec 2012 01:51

Boptilyoudrop skrev:.....? Kommer julemanden i postbil? :lol: Jeg glæder mig til at se hvad der mon dukker op :jul:

Ja det bliver jo en meget stor overraskelse, Julemanden har hvisket i mit øre at Fåborg nok ikke når at få besøg af hifinisserne før omkring nytår: Jeg når måske på posthuset d. 27., men lover ikke noget...
Brugeravatar
mickr

Foregående

Tilbage til Gør-det-selv-vintage