af eggers » fre 12. apr 2013 13:45
luc skrev:Om det er gds vintage er vel ikke helt sandt.
Jeg har ved en opgradering af en rør forstærker bl.a. udskiftet volume potmetret (bl.a.mange andre komponenter).
Jeg oplever en ubalance i H V kanal ift. styrke.
Kan sådan noget skyldes billigt vol potmeter?
det er ikke den ene udgangskanal - for aben flytter med.
gode råd?
hilsen og tak luc
Nu kommer jeg med indspart lidt sent, men måske det alligevel vil være en hjælp. Jeg var ude for det samme som dig, jeg kunne høre kanalubalance, og det var ved at drive mig vanvitig. Jeg nåede også at få installeret en ny attenuator i min rørslæde, men det hjalp ikke. Senere opgraderede jeg til andre komponenter, men problemet flyttede med. Metodisk fik jeg elimineret alle potentielle fejlkilder indtil jeg kom til den sidste mulighed: Mine ører. Jeg må konkludere at min hørelse er blevet dårligere på en asymmetrisk måde

, og så bare prøve at få det bedste ud af det. Nogle dage er værre end andre, og hvis jeg er heldig er der ingen forskel. Jeg kan til dels selv gøre lidt ved det, ved at behandle det svage øre med 2% brinteoverilte opløsning som opløser ørevoks. Det er et hack, men det kan gøre den lille forskel.
Så ja, jeg ved ikke om det gør sig gældende i dit tilfælde, lad os håbe det er hardware og ikke ‘wetware’ det galt med.
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.