brug af måleværktøj m.m.

Alt om GDS

Re: brug af måleværktøj m.m.

Indlægaf MDA » tirs 21. dec 2010 19:58

Er sikker på at det ikke gør den mindre dårlig :)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Tonni » tirs 21. dec 2010 20:56

mmmmMalt...!

Sikke julegaver at forkæle sig med i de kolde vinteraftener!
Sidder og drømmer om den stille knitren fra pejsen (jeg ikke har) smagen af en god pibe tobak (jeg ikke længere må nyde) Og den udsøgte oplevelse af en passende mængde skotsk guld!!! - Som stadig kan få lov...! :)

For pokker da, det skal blive dejligt med lidt ferie...! :P

Slainté
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf MDA » tirs 21. dec 2010 21:11

Var da næsten lige ved at få ondt af dig Tonni da jeg læste dit indlæg, men lidt goder har du trosalt endnu :lol:

Sidder på en hotel i Glasgow i skrivende stund, når jeg lander i Billund i morgen så starter min ferie, den kan jeg så bla. bruge på at sortere en kasse NOS rør som jeg har købt (Dem der lige har været tilsalg på den anden side)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Tonni » tirs 21. dec 2010 22:53

MDA skrev:Var da næsten lige ved at få ondt af dig Tonni da jeg læste dit indlæg, men lidt goder har du trosalt endnu :lol:

Sidder på en hotel i Glasgow i skrivende stund, når jeg lander i Billund i morgen så starter min ferie, den kan jeg så bla. bruge på at sortere en kasse NOS rør som jeg har købt (Dem der lige har været tilsalg på den anden side)

Mange tak for sympatien! - Og ja med hensyn til goder, er der nogle ting jeg IKKE slipper!!! :lol:

Med hensyn til rørene så kan du sikkert ikke vente! - Og nå indrømme jeg glæder mig til at høre mere om din handel!!! Du er nu ret god til det med "julegaver" :Thumpsup:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf r-l-b » ons 22. dec 2010 09:03

.... side 1092 blev færdig i går aftes, trykt i nat og leveret til bogbinder i dag .... det var en ordentlig tur men vi nåede det

nu tilbage til måleværktøj ,,, eller hvis ingen gider læse om det så tilbage til jespers singlemalt

Jeg har i øvrigt valgt at holde mig til laphroig og lagavullin - dem har jeg har til og de smager godt - lidt ligesom at holde sig til Denon DL 103 - lyder godt og når den er slut bliver man ikke ruineret når der skal købes en ny
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf bjerager » ons 22. dec 2010 09:17

Tillykke med det, r-l-b - blev Naturkalenderen i øvrigt færdig i ordentlig tid i år?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf r-l-b » ons 22. dec 2010 17:29

ok ja - den var allerede ude i Oktober :-)
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 22. dec 2010 23:08

Hjerteligt tillykke rlb med veloverstået dåd. Så får vi snart noget nyt og smukt til reolerne :thumbsup: Og velkommen til julefreden.
Vi er iøvrigt klar til at sne inde her på sydfyn. Lagavullin 16 år er da et fint bekendtskab, dog må jeg nøjes med en Caol Ila på 12 standardår lige nu, men det går an her foran brændeovnen imens sneen fyger og kulden knyger :p
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf Tonni » ons 22. dec 2010 23:41

Dejligt at høre at projektet (hvad det så end...) endeligt er færdigt!

Sidder lige og nyder en dram Cragganmore 12 års. - Så Slainté! Og god jul til jer alle!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf Louis » ons 22. dec 2010 23:52

Det lyder ellers lækkert, alt det i garvede mandfolk drikker. Herhjemme hedder det så nu en billig Cognac til en, til gengæld fremragende 100% Arabica højalnds bønne fra Etiopien. Så længe kaffen er god, kan jeg leve med den billige Cognac ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 23. dec 2010 00:00

Louis skrev:Det lyder ellers lækkert, alt det i garvede mandfolk drikker. Herhjemme hedder det så nu en billig Cognac til en, til gengæld fremragende 100% Arabica højalnds bønne fra Etiopien. Så længe kaffen er god, kan jeg leve med den billige Cognac ;)

Kan næsten dufte den :D Og ja- rigtigt glædelig jul til alle.
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf KlausM » tors 23. dec 2010 00:24

Jeg synes at det er rigtig genialt at gemme en whiskey tråd under denne overskrift :p . Selv spiser jeg Laphroaig på kolde dage og nyder (som nu) en Knockando fra 1980, (Speyside, bottled in 1995) når det er "Congac" tid.

Billede

God Jul til alle, Klaus
Senest rettet af KlausM tors 23. dec 2010 10:47, rettet i alt 1 gang.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf r-l-b » tors 23. dec 2010 00:41

... for rigtig mange år siden inden midt engelske kom i nærheden af brugbart var jeg i England og ville købe en plade med Electric Light Orchestra - den hed Discovery og ekspedienten kunne ikke forstå hvad jeg mente blot fordi jeg bad om "disco very ".... helt slemt gik det da jeg senere på dagen efter at have set i forbudsskilt for vehicles på Brighton pier prøvede at spørge en "bobby" om mit skateboard var et "ve hisle" .... denne lille sludder selvfølgelig fordi jeg havde mega problemer første gang jeg skulle købe en flaske laphrroaig ... så

findes der en mon hjemmseside med et lille højtalerikon så man kan høre den korrekte udtale af alle de eksotiske drikke vi nyder at nyde til vores vintagemusik og pejsehygge

Louis - kommer du forbi en Irma så prøv deres "sumatra lingtong" kaffe ... den er ganske vidunderlig
Brugeravatar
r-l-b

Indlægaf Gottschalck » tors 23. dec 2010 01:04

Ej hvor dejligt at læse om alle de livsnydere.

Også dejligt at en sur moderator ikke allerede har slettet de sidste par indlæg på grung - hik! af usaglighed eller fokus på enmetråden. Jeg mener nu at de ædle dråber skaber en samhørighed og indre ro, hvis man ellers har indtaget nok væske.

Her lidt af det jeg lige har presse i mig selv i de sidste par dage.

Bifalder samtidigt R-l-B's smag for kaffe. Gode bønner og en lille en i rørenes skær.

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf pqrannes » tors 23. dec 2010 09:27

Her er den sure moderator! Det er sgu for galt. Man laver en tråd om måleværktøj (eller rettere med et link som sikkert ingen har fulgt) og så ender man i at blære sig med sin beholdning af alkoholiske drikke. Jeg synes ikke om denne tråd og det skyldes nok at min egen single malt beholdning er helt i bund.

Det eneste jeg har på hylden er faktisk (hold fast) en flaske japansk single malt:

Billede

Dejlig, delikat, ikke-røget single malt whisky som i 80-90 år er blevet lavet i japan. Den kan nogle gange findes i Superbest supermarkeder til bare 250 kr.

God jul!

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage