Hvordan fjerner man bedst lim?

Alt om GDS

Re: Hvordan fjerner man bedst lim?

Indlægaf beodude » man 26. okt 2015 22:02

Kan ikke få noget tråd ind under. Enhederne er sænket så de ligger plant med frontpladen. Kan få en kniv eller mindre skruetrækker ind imellem, men pladen giver sig nok til at jeg ikke har forsøgt hårdere. Men må da lige se om jeg kan få støvet lidt ting op i morgen, så jeg kan prøve nogle af de ting i har foreslået.
beodude

Indlægaf cdp » man 26. okt 2015 23:04

- har du et billede af herlighederne ?
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf PerHej » tirs 27. okt 2015 08:53

Jeg vil prøve med varme, en føntørre varme forsigtig til limen bliver blød.

Hilsen Per H
nakamichi 610 + 620 - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf cdp » tirs 27. okt 2015 09:08

PerHej skrev:Jeg vil prøve med varme, en føntørre varme forsigtig til limen bliver blød.

Hilsen Per H

- enig med Per, fjern skruerne og find en større som lige netop bider på chassis-kanten på enhederne - så kan du bruge skruen til at trække i enheden mens du varmer, og undgår mærker i spånpladekanten...
Mvh. Carsten
cdp

Indlægaf beodude » tirs 27. okt 2015 16:29

beodude

Indlægaf beodude » tirs 27. okt 2015 16:32

Starter lige med acetone go salmiaksprit. Duer det ikke, må jeg se om jeg kan låne et varmeapparat et sted :)
Er der intet der duer, må jeg vel ty til desperate midler. Og bore/skære bagpladen ud, og få lavet en ny bagefter.
beodude

Indlægaf beodude » tirs 27. okt 2015 17:24

Acetonen virkede fint :) Og det viste sig at, delefilteret sad bagpå diskanten. Så der skulle ikke være problemer med at sætte en terminal bagpå. Og der ser ellers pænt og nydeligt ud indvendig og godt polstret.
Havde dog ikke regnet, at delefilteret ville være så simpelt. Når jeg tænker på hvor godt, højtalerne egentlig lyder.
Bassen hedder: 25 w 3804 G4A code 4500.
Diskanten D 3808 code 5101.
Begge Scan-speak.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
beodude

Indlægaf beodude » tirs 27. okt 2015 17:53

Forresten tak folkens for de forskellige råd :)
beodude

Indlægaf møffe » tirs 27. okt 2015 18:00

Godt du kom i mål. Fin halløjtaler.

møffe
møffe

Indlægaf beodude » tirs 27. okt 2015 18:17

Jamen den lyder også dejligt. Dog kan bassen godt halte lidt, ved noget elektronisk musik. Men hører ikke så meget elektronisk musik mere her på mine gamle dage, 30år :)
Men det kunne være rart, med et modelnavn på højtalerne. Hvis den overhovedet har et :)
beodude

Indlægaf cdp » tirs 27. okt 2015 21:22

Jamen kært barn har mange navne - denne har de så kaldt Hatra - min bror havde præcis samme model i sort lak, købt sammen med en scandyna 3000 radio. En nyere version af modeller, der har floreret siden 70-erne. Har selv et par ITT d 245 sd, med præcis samme bestykning, men med et opdelt kabinet kabinet, med ventilen i opdelingen. Rummet som bassen spiller i er næsten fyldt med dæmpning. Driftefffekt 4w/96db/M - din mener jeg ligger på 6,3w, så den er lidt forslugen.. ;)
Ps. hvis du bliver træt af dem, skal du ikke lige smide dem ud.. :p
Mvh. Carsten
cdp

Indlægaf beodude » tirs 27. okt 2015 21:57

Ah tak. Troede de hatra klistermærker der sidder på ventilerne, var blevet påsat senere af en. Hvis de havde været brugt på et værksted eller børneværelse. Tænkte hatra lød som en legetøjsproducent eller lignende :)
Den virker nu nem nok, at få lyd ud af. Det vist også omtrent samme driftseffekt som mine beovox s-45-2.
beodude

Indlægaf beodude » tirs 27. okt 2015 22:02

Skal bare have bestilt et sæt terminaler hjem og finde noget mere tara labs klara højtalerkabel. Så vil jeg have skiftet de indvendige ledninger ud. Det skulle gerne gøre dem lidt bedre og nemmere at have med at gøre. Samlemuffer er ikke lig med god lyd :)
beodude

Indlægaf cdp » ons 28. okt 2015 07:53

God ide - Overvej en ny kondensator. når loddekolben alligevel er fremme.. :cool1:
Mvh. Carsten
cdp

Indlægaf his067 » ons 28. okt 2015 08:55

Min nylige oplevelse med f3 satellit højtaleren hvor Wicon kondensatorkapacitancen var imellem 1.5 og 3 gange over hvad den skulle være er værd at have i hovedet i den forbindelse
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

ForegåendeNæste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage