acj1980 skrev:Hej Kim.
Ja det er netop dén som du afbilleder som har min interesse, GZ34 har aldrig sagt mig noget, et tosset rør der i min verden sluger mere effekt end det kan levere, jeg ville hellere bruge ey/py 82 til sådan et formål eller blot et py 88, jeg er nu rimelig sikker på at man sagtens kunne bruge en noget kraftigere lyt end 32 uF, i databladet står den max 60uF, meen det er nu heller ikke det vilde.
Jeg har hørt at disse her Mullard trin skulle lyde helt fantastisk, så ville være frisk på at bygge sådan et sæt
Ja, du har ret med de 60uF på papiret, men i virkeligheden ....med den kapasitet får man en "gummi-diode", som giver en "løs" basgengivelse ...eller ringere attack, om man kan sige det sådan. Det er egentlig nogle erfaringer fra Willy i Nansensgade, kbhn, som jeg har efterprøvet, og jeg må erkende, at han har ret i sine påstande. Iøvrigt er rørmanden fra Nansengade meget velfunderet mht. rørgrej.
I min egen konstruktion med 4 x EL84 i hver kanal brugte jeg 2 x 5Y3GT efterfulgt af 47uF.. ..dernæst en 100R modstand og så det store batteri på 6 x 150uF/450V ROE. Det gav punch i bassen. Jeg kender slet ikke de to rør du nævner..PY82 og PY88...skal der ikke en "hat" på PY typerne? Jeg har altid kigget efter U52, GZ32/34, 5R4 og den slags...