D.Duck skrev:Grand prix 608 lyder ikke så godt som Hi-Fi 608, men måske mest pga. overdreven loudness funktion. Og så giver den kun den halve effekt
Mvh Per h
Ok, træerne vokser ikke ind i himlen

Mvh. Kim
D.Duck skrev:Grand prix 608 lyder ikke så godt som Hi-Fi 608, men måske mest pga. overdreven loudness funktion. Og så giver den kun den halve effekt
Mvh Per h
kj2005 skrev:.... kan det lade sig gøre at måle præcis bias efter B&O's metode? Se pdf under "Beskrivelse"
Mvh. Kim
tctla skrev:kj2005 skrev:.... kan det lade sig gøre at måle præcis bias efter B&O's metode? Se pdf under "Beskrivelse"
Mvh. Kim
Hej Kim,
Nej, det lyder som det rene sludder.
Man kan derimod AFBRYDE forbindelse mellem udgangs-rørets anode og den tilhørende trafo-flig og indsætte et milliampere-meter imellem røret og trafoen.
Det er livsfarligt for røret, hvis forbindelsen afbrydes med strøm på, for så virker skærmgitret pludselig som anode, og så er det godnat med det rør.
Din ide med en modstand i katoden er helt OK, hvis du husker at inkludere skærmgitter-strømmen i din måling.
...og hvor stor er den så? Da ECL85 ikke er et decideret LF-forstærkerrør, findes der ikke megen data om røret anvendt her til. Mit gæt er nok i området af 5mA.
Mvh,
/Torben
Tonni skrev:Eller man kan sætte den lille modstand i serie med trafoernes anode udtag.
D.Duck skrev:B&o’s metode der er beskrevet virker helt efter hensigten og det er hurtig og nemt at gå fra rør til rør. Du skal nemlig justere strømmen flere gange, da de indvirker på hinanden.
Jeg er helt klar over at målemetoden giver en lille fejlmåling på måske et par % - instumentes indre modstand contra trafoens dc modstand.
Den eneste ulempe jeg kan se , man skal passe på ikke at ramme chassiet med målepinden, det koster måske et nyt instrument
Tonni skrev:Eller man kan sætte den lille modstand i serie med trafoernes anode udtag.
Tilbage til Gør-det-selv-vintage
Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster